Astfel, daca in 2006 s-au vandut la nivel global 9,1 mil. unitati, pana la finele anului se preconizeaza vanzari de aproximativ 35,8 mil. unitati. „Incepe sa creasca numarul aplicatiilor business special concepute pentru monitoarele widescreen”, a spus Rhoda Alexander, director de cercetare la iSuppli.
Aplicatiile business scoase recent pe piata pot detecta ecranele de dimensiuni mari si pot imparti automat ecranul in doua ferestre pentru a afisa mai multa informatie, lucru ce nu ar fi posibil pe un monitor considerat standard, de 17-19 inci.
Momentan, monitoarele widescreen nu reprezinta decat o fractiune din cota de piata. Pana in 2009, conform studiului realizat de iSuppli, monitoarele mai mari de 19 inci vor domina piata atat ca numar de vanzari, cat si ca profit generat pentru producatori si retaileri. In ciuda acestei tendinte, Alexander nu crede ca monitoarele standard vor disparea, deoarece multi manageri IT vor prefera sa ruleze multe aplicatii mai vechi pe monitoare mai mici, cu care sunt obisnuiti.
In acest sens, web-designer-ul Daniel Wolfgang originar din Connecticut, a scris pe blogul sau ca, odata cu achizitionarea unui monitor de 24 de inci, a realizat atat beneficiile cat si minusurile unui widescreen. „Spatiul suplimentar pe un ecran atat de mare este binevenit, dar in nici un caz nu o sa cumpar un monitor care sa depaseasca 24 de inci, deoarece ar deveni foarte obositor pentru mine sa ma aflu in fata lui, la distanta mica”, a spus acesta.