Potrivit IDC un
numar de 108 milioane PC-uri au fost vandute anul trecut in regiunea
Asia-Pacific, exceptand Japonia, 2013 fiind primul an in care
regiunea inregistreaza un declin de doua cifre al vanzarilor de
calculatoare personale.
„Incetinirea economica de pe
marile piete emergente din regiune a afectat in mod negativ
intentiile de achizitie”, informeaza IDC. „Pe partea
consumatorilor, raspandirea smartphone-urilor si tabletelor in
regiune a contribuit si mai mult la declinul pietei PC-urilor”,
a declarat analistul IDC, Handoko Andi.
Potrivit acestuia „2014 ar urma sa
fie un nou an dificil pentru piata PC-urilor pe masura ce competitia
intre dispozitive va creste”.
Grupul chinez Lenovo a ramas pe
prima pozitie in topul producatorilor de PC-uri cu o cota de 24,9%
din piata Asia-Pacific insa vanzarile sale au inregistrat o scadere
anuala de 9,5% n principal din cauza vanzarilor slabe din China.
Pe locul al doilea se situeaza grupul
american Hewlett-Packard (HP) cu o cota de 10,5%, in crestere
fata de cota de 8,9% pe care o avea in 2012, in conditiile cresterii
vanzarilor gratie unor proiecte educationale derulate in India.
Pe locul al treilea se situeaza o alta
companie americana, Dell, cu o cota de 9,4%, in scadere ca
urmare a vanzarilor slabe de pe piata chineza.
IDC subliniaza ca cea mai mare scadere
a vanzarilor s-a inregistrat in cazul producatorilor de PC-uri din
Taiwan. Astfel, vanzarile firmei Acer au scazut cu 28,6% in timp ce
vanzarile rivalului ASUS au scazut cu 13,4%, noteaza Agerpres.
La fel ca si in alte parti ale lumii,
producatorii de PC-uri din Asia sunt afectati de faptul ca multi
utilizatori renunta la PC-uri in favoarea smartphone-urilor si
tabletelor. Potrivit firmei de cercetare Mediacells, in 2014 numai
utilizatorii din India si China vor cumpara aproximativ 500 de
milioane de smartphone-uri. in aceste conditii producatorii de PC-uri
din regiune nu se pot astepta la o relansare a vanzarilor in acest
an.
Citeste si:
Top
10 gadget-uri care urmeaza sa fie lansate in 2014