„Consider ca perioada Craciunului va fi una foarte buna, cu o crestere de 10% pana la 15% fata de anul trecut. Vanzarile anuale au fost prevazute sa atinga ultimele asteptari de 1,13 miliarde telefoane, sau chiar putin mai mult”, a declarat Carolina Milanesi, analist al Gartner.
In 2006, conform presei internationale, s-au comercializat global circa 800 mil. de telefoane mobile.
Analistul Gartner a adaugat ca Europa de Vest ar trebui sa aiba vanzari bune, sustinute de noile modele ale unor companii mari precum Nokia si Sony Ericsson, in timp ce o crestere viguroasa se asteapta sa apara in continuare pe pietele din Africa si Asia. „India si China nu arata nici un semn de scadere a vanzarilor”, a precizat Carolina Milanesi.
Distribuitorii de telefoane au inregistrat in trimestrul iulie-septembrie vanzari de 289 milioane de telefoane mobile, cu o cerere mare venita din Asia si Africa, ridicand vanzarile la 15% fata de anul trecut, procent de crestere ce nu se va schimba mult in trimestrul in curs.
Reprezentantii furnizorilor de telefoane mobile au spus ca in perioada octombrie-decembrie piata va creste cu mai mult de 10% fata de anul trecut.
Producatorul de telefoane Nokia a inregistrat in al treilea trimestru o cota de piata in crestere cu trei procente, pana la 38,1%, fata de anul trecut cand a avut 35,1%. Compania finlandeza este lider pe pietele statelor in curs de dezvoltare printre care China si India.
Nokia a inregistrat in al treilea trimestrul un profit net de 1,56 mld.$, aproape dublu fata de aceeasi perioada a lui 2006 cand compania inregistra profit de 845 mil. $. Vanzarile companiei au crescut in trimestrul trei 2007 cu 28%, pana la 12,9 mld.euro.
Compania sud-coreeana Samsung a depasit Motorola cu o cota de piata de 14,5%, comparativ cu 13,1% pentru compania americana, potrivit Gartner. Potrivit analistilor, Sony Ericsson si LG Electronics si-au crescut cota de piata la 8,8%, respectiv 7,1%.