In acelasi timp, profitul net al grupului chinez a avansat cu 30%, pana la 141 milioane de dolari.
Profitul operational pentru trimestrul analizat a urcat cu 48%, pana la 182 milioane de dolari. Castigul de baza per actiune in primul trimestru fiscal a fost de 1,37centi dolari. Rezervele nete de numerar erau de 3,7 miliarde de dolari la data de 30 iunie 2012.
„Atat afacerile noastre de pe pietele emergente din afara Chinei, cat si segmentul dedicat consumatorilor si cel al dispozitivelor digitale pentru Internet mobil si fix au avut o expansiune rapida, asigurand pilonii de sustinere ai unei performante de ansamblu”, a declarat Yang Yuanqing, presedinte si CEO Lenovo.
Computerele laptop produse de Lenovo au continuat sa aduca cea mai mare parte din vanzarile globale ale companiei, generand 54 de procente din veniturile totale ale Lenovo provenite din vanzari. Acestea au reprezentat la nivel global 4,3 miliarde de dolari, o crestere de 23 de procente fata de anul anterior. Livrarile globale de computere laptop Lenovo in acest trimestru au crescut cu 27 de procente fata de anul anterior, ceea ce a ajutat Lenovo sa isi extinda cota de piata cu 3,2 puncte procentuale pana la 15,4 procente.
De asemenea, vanzarile PC-urilor desktop Lenovo au crescut cu 26% fata de anul anterior, pana la 2,5 miliarde de dolari, adica 32 de procente din vanzarile totale ale Lenovo. Pe acest segment, cota de piata a Lenovo a crescut cu trei puncte procentuale, pana la un nivel de 14,4 procente.
Dupa primul sau an de operatiuni, divizia Lenovo Mobile Internet Digital Home (MIDH) a raportat vanzari in crestere cu 173% fata de anul anterior, pana la 587 milioane de dolari, ceea ce reprezinta 7% din vanzarile totale ale companiei. Livrarile de telefoane inteligente Lenovo au crescut de 44 de ori in ultimul an, ceea ce a permis companiei sa obtina o cota de piata de 11,2 procente in acest segment.
Lenovo este al doilea furnizor de computere personale din lume si deserveste clienti din peste 160 de tari.