- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Variantele distribuitorului IT ProCa pentru 2008: achizitie, fuziune sau vanzare

08 Nov, 14:50 • Redactia DailyBusiness
Tendinta de consolidare a pietei de distributie IT&C si concurenta in crestere sunt motivele pentru care oficialii companiei ProCA, membra a grupului RTC, vor alege anul viitor intre a cumpara sau fuziona cu o companie de profil si a vinde firma, a spus pentru DailyBusiness Sorin Stancu, director executiv.
Variantele distribuitorului IT ProCa pentru 2008: achizitie, fuziune sau vanzare

„Pe termen mediu-lung, piata de distributie IT&C se va restructura cu efecte negative pentru multi jucatori de pe piata. Consider ca in cativa ani in Romania vor ramane doar 2-3 jucatori importanti si noi vrem sa facem parte dintre acestia, printr-o fuziune, achizitie sau vanzare”, a spus Stancu.

Acesta a precizat ca in cursul lui 2008 se va lua o decizie la nivel managerial pentru a alege care dintre variante este cea mai potrivita.

„Piata s-a consolidat mai repede decat prevedeam. In 2006, credeam ca nu se va ajunge la un nivel concurential atat de puternic decat in 2-3 ani”, a mai spus Stancu. Acesta a precizat ca in 2008 compania va investi puternic in logistica si in soft.

Stancu a mai spus ca previziunile pentru afacerile pe acest an – venituri de 50 de mil. euro – au fost revizuite in sens negativ, pana la 40 milioane de euro.

„Anul acesta am intreprins cateva fuziuni cu depozite, dar am si renuntat la unele contracte cu unii retaileri care produceau volume dar nu erau profitabile pentru noi. Aceste lucruri se vor reflecta negativ in cifra de afaceri a companiei, dar profitul estimez ca va fi mai mare decat cel din 2006”, a spus Stancu.

Crestere de 20% dupa 9 luni

Compania ProCa a inregistrat in primele noua luni ale lui 2007 o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%, ajungand la un rulaj de 24 milioane euro, au anuntat joi oficialii companiei.

Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza atat expansiunii pietei de IT&C, cat si datorita concentrarii companiei pe unele serii de branduri de tip A (premium – n.r.) care si-au crescut influenta in Romania.

„Practic, politica noastra de a ne concentra pe branduri premium s-a dovedit castigatoare. In plus, unul din cele mai importante pariuri pe care le-am facut in 2007 este contractul de distributie a consumabilelor HP”, a explicat Sorin Stancu, directorul executiv al ProCa, care a spus ca din acest segment compania va obtine venituri de „multe milioane” anul viitor.

Unul dintre brandurile care s-au incadrat in cresterea prefigurata la inceputul acestui an este Sony, ProCA reusind sa vanda camere foto, video si accesorii Sony in valoare de aproximativ 500.000 de euro in primele noua luni din 2007, de cinci ori mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2006.

In 2006, ProCA Romania a realizat o cifra de afaceri de 36 milioane euro.

Potrivit directorului executiv al ProCA, piata monitoarelor cu tub catodic (CRT) a pierdut teren considerabil in fata LCD-urilor. Din totalul monitoarelor vandute in primele noua luni din 2007, aproape 2% il reprezinta CRT-urile, iar restul LCD-urile. Pe acest segment de business ProCA a realizat o cifra de afaceri de 5 mil. euro prin vanzarea brandurilor Phillips, Benq si Aoc.

Vanzarile de produse Benq au depasit in primele 9 luni 2,2 mil. euro, comparativ cu circa 1 mil. euro cat a realizat compania in aceeasi perioada a lui 2006. Conform oficialilor companiei, trendul ascendent se va evidentia odata cu apropierea sarbatorilor. ProCA vinde toata gama de produse Benq.

Pe segmentul de multifunctionale, brandul Canon a inregistrat cele mai mari vanzari in primele trei trimestre din 2007. Canon a realizat in 9 luni un rulaj de 3,1 mil euro, in crestere cu 15 procente fata de in perioada similara a lui 2006, conform oficialilor companiei.

O alta directie de dezvoltare a businessului de distributie pe zona de IT este dezvoltarea departamentului de service si suport, conform lui Stancu.

„Pentru a creste nivelul de serviciu pe care il oferim clientilor nostri, ProCa a semnat un contract cu Standard Business, companie care detine puncte de service pe zona IT&C in 30 de orase ale Romaniei. In ultima perioada am lucrat intens pe aceasta componenta impreuna cu TCE Logistica -compania catre care este externalizat acest serviciu – si am reusit sa sincronizam aspectele legate de timpii de livrare”, sustine Stancu.

ProCa isi desfasoara activitatea pe piata romaneasca din 1995. Societatea a devenit membru RTC Holding in 2005, iar de anul trecut ProCa este compania de distributie IT&C a grupului RTC. RTC Holding BV a cumparat, anul trecut, 27% din capitalul social al distribuitorului de produse IT ProCa, de la fostul director al companiei, Cristian Falcutescu, care si-a lichidat in felul acesta intreaga participatie.

Urmărește Daily Business pe Google News