Veniturile inregistrate pe piata cu
amanuntul reprezinta 76% din veniturile totale si au crescut cu 1,8%
fata de anul 2011.
Veniturile obtinute
din furnizarea de retele si servicii de comunicatii electronice la
nivelul pietei cu amanuntul au atins
valoarea de 11,25 miliarde lei, din care 5,45 miliarde lei au fost
obtinute din servicii de telefonie mobila, 2,16 miliarde lei din
servicii de acces la internet, 1,58 miliarde lei din servicii de
retransmisie a programelor media audiovizuale, iar 1,44 miliarde lei
din servicii de telefonie fixa.
Dintre acestea,
cresterea cea mai mare a fost inregistrata de veniturile din
furnizarea serviciilor de acces la internet (17,4% fata de anul
2011), o crestere semnificativa fiind inregistrata de veniturile din
servicii de acces la internet la puncte mobile, de
45,3%, atingand valoarea de 854 de milioane de lei in anul 2012.
Cele mai importante ponderi in
structura veniturilor obtinute la nivelul pietei cu amanuntul le au
veniturile obtinute din furnizarea serviciilor de telefonie mobila
(37%), cele obtinute din furnizarea de servicii de acces la internet
(aproximativ 15%) si cele obtinute din furnizarea serviciilor de
retransmisie a programelor media audiovizuale liniare (11%).
Veniturile din
furnizarea de servicii de comunicatii electronice la nivelul pietei
de gros au scazut cu 4,4% in anul 2012 fata de anul 2011, pana la
3,59 miliarde lei. Veniturile din interconectarea cu alte retele
publice fixe/mobile pentru servicii de tranzit si terminare a
apelurilor la puncte fixe au ajuns in anul 2012 la 546 milioane lei,
in scadere cu 5% fata de anul precedent, iar veniturile din
interconectarea cu alte retele publice fixe/mobile pentru servicii de
tranzit si terminare a apelurilor la puncte mobile au scazut cu 10%,
ajungand la 1,94 miliarde lei.
Raportul de date
statistice privind piata de comunicatii electronice din Romania
pentru prima jumatate a acestui an a fost realizat pe baza datelor
raportate de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice,
care au desfasurat activitati comerciale in perioada 1 ianuarie – 30
iunie 2013, respectiv de catre furnizorii de servicii de comunicatii
electronice care au inregistrat venituri in anul 2012, si poate fi
consultat aici.
Autoritatea
Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
(ANCOM) este institutia care protejeaza interesele
utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea
concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor
limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a
inovatiei.
Citeste si:
Internetul la puncte fixe continua sa creasca pana la 3,8 mil.
conexiuni