Diverta, parte a grupului RTC, are in prezent 80 de magazine in 31 de orase din tara. Compania va deschide anul acesta 10 magazine noi, cu suprafete cuprinse intre 500 si 1.000 de metri patrati. Magazinele, care reprezinta o investitie a carei valoare nu a fost dezvaluita de oficialii companiei, vor fi localizate in cadrul marilor centre comerciale din tara.
Diverta a avut anul trecut circa 9 milioane de vizitatori. Conform unui studiu de brand efectuat de Gallup Romania si citat de oficialii companiei, Diverta este cel mai cunoscut magazin care vinde carte din Romania si are cea mai mare notorietate intre magazinele care vand articole scolare si produse office. De pilda, mai mult de jumatate dintre locuitorii capitalei (54%) localizeaza Diverta ca fiind cel mai cunoscut magazin care vinde papetarie si produse office.
Consumatorii care viziteaza magazinele Diverta se incadreaza, conform aceluiasi sondaj, in mai multe categorii. Printre ele se numara cumparatorii impulsivi (39%), care obisnuiesc sa cumpere produse doar pentru ca le-au placut sau le-a placut reclama lor. Ei au sub 35 de ani si un nivel ridicat de venit. Pe locul al doilea se afla cumparatorii „turist” (32%), asa-zisii window-shopper, care intra in magazine fara a avea ceva de cumparat in mod special, ci doar pentru a se relaxa; au varsta medie (35-45 ani) si sunt in general femei. A treia categorie de public o reprezinta cumparatorii meticulosi (29%), aceia care analizeaza serios pretul si cumpara planificat, in general barbati, familisti, peste 54 de ani, cu venituri cel mult medii.
Studiul a fost realizat la nivel national, in 31 de orase in care Diverta are deschise magazine, pe un esantion de aproape 940 de persoane.
Actualizare: Pentru acest an, oficialii Diverta estimeaza cresterea veniturilor la 45 mil. euro, a spus pentru DailyBusiness Alina Oprea, account manager al diviziei Diverta.