„La momentul actual, 35-40% din veniturile companiei provin din aceste servicii, restul fiind incasari din abonamentele clientilor de televiziune UPC. Pentru urmatorii doi ani estimam o crestere a ponderii veniturilor provenite din serivicii de date si telefonie cu 10-15%, in timp ce incasarile din televiziunea UPC vor ramane relativ constante”, a spus pentru DailyBusiness directorul general al operatorului telecom, Richard Anderson.
In momentul de fata, reteaua companiei acopera 2 milioane de locuinte, din aproximativ 7 milioane la nivel national. Dintre acestea, compania are drept clienti efectivi 1,3 milioane de locuinte pentru televiziunea UPC, in timp ce 65.000 sunt clienti de telefonie fixa si internet.
Compania isi va extinde aria de acoperire a clientilor cu 5% acest an, facand posibila conectarea la serviciile de date si telefonie UPC pentru 2,1 mil. clienti, a mai spus Anderson.
UPC Romania a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 140 milioane euro, cu 26% mai mult fata de anul precedent.
„Pe viitor vom incerca sa ne axam si mai mult pe clientii business, mai ales companii mici si medii. Vom incerca sa-i atragem prin viteze mai mari de internet si pachete speciale pentru companii. In prezent, avem aproximativ 12.000-13.000 de clienti business”, a spus Anderson.
Schimbare de imagine in valoare de 2 milioane de euro
UPC Romania va investi aproximativ 2 mil. euro in rebranding-ul companiei, care presupune schimbarea siglei (foto), dar si investitii in retea si noi call-center-uri.
„Pana la finalul acestui an, intentionam sa deschidem doua call centeruri in tara, cu numar unic de apel, pentru a micsora timpul de asteptare a celor care solicita informatii. In prezent suntem in masura sa raspundem la 80% din solicitarile abonatilor, fata de 50% anul trecut. Pana la finele anului, speram sa putem raspunde in procent de 100% clientilor nostri”, a declarat Anderson.
Investitiile totale ale companiei pe acest an vor fi in valoare de 40 mil. euro, suma care va fi folosita pentru introducerea unui nou sistem de plata, inclusiv online, in ameliorarea si extinderea retelelor, in publicitate, precum si pentru deschiderea celor doua noi centre de relatii cu clientii in tara.
Compania va angaja inca aproximativ 40 de persoane pentru departamentul customer service.
UPC Romania a semnat un parteneriat cu Posta Romana, pentru distribuitrea facturilor la nivelul intregii tari. Clientii din Bucuresti au posibilitatea de a le plati prin intermediul Bancii Transilvania, iar pe viitor, acestia vor putea sa achite facturile si online, pe site-ul companiei.
Incepand cu 1 iunie, UPC Romania a introdus si o oferta prin care ofera convorbiri nelimitate in orice retea fixa nationala, in schimbul unui abonament de 80 lei fara TVA.
Cea mai importanta achizitie a UPC Romania fost compania clujeana Astral Telecom. Recent, UPC a achizitionat o retea de cartier din Focsani, compania urmarind si alte oportunitati de acest gen, a spus Anderson.