„Estimam ca numarul de clienti ai serviciului IPTV va creste de 2-3 ori anul acesta si va ajunge la 500-1.000”, a spus Radu Rusu, care a precizat insa ca serviciul este conceput pentru „un segment destul de restrans al populatiei din Bucuresti”, numit si high-residential.
Conform oficialilor iNes, televiziunea IPTV se adreseaza persoanelor cu venituri de peste 1.500 euro lunar.
„Evolutia pe care o asteptam in 2008 depinde foarte mult de gradul de penetrare pe care il vom obtine in 2007 si de asemenea, de posibila aparitie a altor operatori IPTV pe piata romaneasca”, a spus Rusu.
Romtelecom este un alt operator interesat sa intre pe segmentul televiziunii prin IP, insa compania nu a anuntat deocamdata oficial un termen cu privire la data lansarii.
iNes detine in Bucuresti o retea de fibra optica cu o intindere de circa 1.500 de kilometri. Compania va investi anul acesta circa 500.000 euro in comunicarea serviciului IPTV, care este prezent pe piata din octombrie 2005. La jumatatea anului trecut, iNes avea circa 500 de clienti pentru serviciul IPTV.
Serviciul IPTV permite transmiterea semnalului TV codat digital pana la client, in conditiile de flexibilitate oferite de transmisia prin protocolul de date IP, pe baza caruia functioneaza si transferul de date prin Internet. Astfel, clientii pot programa inregistrarea anumitor emisiuni si isi pot alcatui propria grila de programe. Operatorii pot oferi si servicii de tip video-on-demand si pay-per-view.
iNes, care mai ofera servicii Internet si solutii de telecomunicatii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 6 milioane de euro, conform oficialilor companiei.
Conform unui raport In-Stat, la mijlocul anului 2006, existau la nivel mondial 15 milioane de utilizatori ai serviciilor de televiziune high-definition (HDTV), numarul acestora asteptandu-se sa creasca pana la 20,3 milioane de utilizatori la sfarsitul anului.
Cu toate acestea, cresterea pietei de televiziune prin Internet este incetinita de faptul ca pana la ora actuala, aceasta tehnologie este prezenta intr-un numar foarte mic de tari. Mai mult decat atat, conform datelor din 2006, 91% din totalul utilizatorilor de servicii HDTV erau concentrati in tari ca Statele Unite ale Americii si Japonia.
In Europa, analistii se asteapta la o crestere a numarului de utilizatori IPTV de la 658.000 in prezent la 8,7 milioane in 2009.