Veniturile recurente au inregistrat o
crestere cu 27%, ajungand la 118,3 milioane de dolari. Veniturile generate de solutiile cloud
au inregistrat o crestere anuala de 54% ridicandu-se la 22 milioane
de dolari.
Veniturile din vanzarea de produse s-au ridicat la 88,6
milioane de dolari, iar veniturile din servicii au fost in 2012 de
30,4 milioane de dolari, comparativ cu nivelul de 92,8 de milioane de
dolari si, respectiv, 23,4 milioane de dolari, inregistrate in 2011.
Numarul total de comenzi a inregistrat
o crestere de 48% in 2012 comparativ cu 2011, in timp ce comenzile de
solutii cloud au crescut cu o rata anuala de 123%.
Compania a semnat 158 de contracte cu o
valoare de peste 250.000 de dolari in crestere de la 113 contracte in
2011, care includ 42 de comenzi in valoare de peste un milion de
dolari, comparativ cu 17 comenzi inregistrate anul trecut.
Comenzile de solutii cloud au
reprezentat 35% din numarul total de comenzi, in crestere de la 23%
fata de nivelul consemnat in 2011.
Potrivit principiilor de contabilitate
general acceptate in Statele Unite (standard GAAP) profitul
operational in 2012 s-a ridicat la 1,1 milioane de dolari, comparativ
cu profitul de 21,6 milioane de dolari inregistrat in 2011.
Profitul operational exprimat non-GAAP
in 2012 a fost de 10,2 milioane de dolari, in timp ce marja
operationala s-a ridicat la 4,3%, comparativ cu profitul de 29,2
milioane de dolari si respectiv marja operationala non-GAAP de 13,9%
inregistrate in 2011.
Scaderea anuala a profitului s-a
datorat amanarii veniturilor cauzata de cresterea comenzilor de
solutii in cloud, anumitor implementari realizate in 2012 la sediul
clientilor la care incasarea veniturilor a fost amanata pentru o
perioada viitoare, precum si a investitiilor realizate in vanzari,
marketing, cercetare si dezvoltare pentru extinderea pozitiei de top
a portofoliului de produse si a cotei de piata pe segmentul
solutiilor cloud.
Numerar: Pentru intreg anul 2012,
compania a generat din operatiuni un numerar de 20 de milioane de
dolari, a utilizat 22,7 de milioane de dolari pentru achizitii si
15,6 milioane de dolari pentru cheltuieli de capital, care au inclus
extinderea infrastructurii cloud.
“In 2012, am continuat sa ne extindem
strategia bazata pe produse de top si am obtinut un avans si mai mare
in domeniul solutiilor cloud, care in prezent este segmentul cu cea
mai rapida crestere din industria centrelor de contact. Numarul
noilor clienti in zona solutiilor cloud a atins un nivel record in
cel de-al patrulea trimestru, iar valoarea totala a contractelor
continua sa creasca cu o rata semnificativ mai mare decat evolutia
intregii piete”, a declarat dr. Donald Brown, fondatorul si CEO-ul
Interactive Intelligence.