„Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii”, a declarat Thierry Millet, CEO interimar Orange Romania.
Baza de clienti a scazut cu 237.000 in primul trimestru fata de sfarsitul lui 2008, ajungand la 10,11 milioane. La finalul primului trimestru, numarul de clienti era totusi cu 1,1% mai mare decat la finalul perioadei similare a anului trecut, cresterea redusa fiind motivata de companie prin faptul ca rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%.
Orange motiveaza aceasta scadere prin impactul crizei economice caruia i s-a adaugat si faptul ca T1 este in general mai slab. „In fiecare an se inregistreaza cresteri mai lente in primul trimestru, iar anul acesta s-a adaugat impactul incetinirii globale a ritmului de crestere economica. Suntem increzatori ca baza de clienti Orange va inregistra din nou cresteri in urmatoarele trimestre si ca vom avea o evolutie pozitiva la sfarsitului anului”, a declarat Thierry Millet.
Numarul de clienti broadband a urcat insa cu 81% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similara a anului precedent, ajungand la 1,88 milioane de clienti. La sfarsitul anului 2008, numarul de clienti broadband se situa la 1,67 milioane, cresterea de la trimestru la trimestru fiind de 216.000 de clienti.
„Anul acesta, un obiectiv prioritar il reprezinta dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband, care continua sa creasca in conformitate cu strategia de date mobile a Orange Romania. Astfel, in primul trimestru al anului 2009, Orange avea 1.889.000 de clienti broadband, o majorare cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior”, mentioneaza comunicatul companiei.
Totodata, venitul mediu anual per utilizator (ARPU) a fost de 114 euro. In ultimul trimestru al anului trecut, acesta a fost de 119 euro, potrivit companiei.
In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti ai grupului France Telecom, compania ce detine Orange, a crescut cu 6,3% pana la 183,5 milioane de utilizatori. In ciuda deteriorarii contextului economic, s-a inregistrat o crestere a veniturilor de 0,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Obiectivul stabilit pentru fluxul de numerar generat de activitatile operationale si investitii pentru anul 2009 ramane la nivelul de 8 miliarde de euro, acelasi cu cel al anului 2008, iar la nivelul grupului s-au initiat planuri de actiune pentru a adapta ofertele si structura de costuri la schimbarile ce au loc in mediul economic.
Principalii concurenti ai Orange Romania sunt Vodafone Romania, cu 9,64 milioane de clienti la sfarsitul lui 2008, Cosmote Romania, care a anuntat recent depasirea pragului de 6 milioane de clienti, RCS&RDS si Zapp Romania.