- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Veniturile trimestriale ale Flamingo au urcat cu 38%, pana la 46,2 mil. euro

12 May, 15:40 • Redactia DailyBusiness
Afacerile retailerului IT Flamingo International au crescut in primul trimestru al lui 2008 cu 38% fata de aceeasi perioada a anului precedent, atingand un volum de circa 46,2 mil. euro, estimand totodata ca pe intreg anul 2008 isi va creste veniturile cu 30%, pana la circa 220 mil. euro.
Veniturile trimestriale ale Flamingo au urcat cu 38%, pana la 46,2 mil. euro

In primul trimestru, compania a inregistrat pierderi de aproape 4 milioane lei (peste 1 mil. euro)

Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, au declarat luni oficialii companiei.

Segmentul electrocasnicelor a inregistrat o pondere de 22% din afacerile companiei in timp ce produsele electronice au contribuit cu 21% din venituri in primul trimestru.

Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.

Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA care a inregistrat o crestere cu 1,6 mil. euro, in comparatie cu primul trimestru de anul trecut.

„Evolutia companiei a fost una foarte buna in primele trei luni ale acestui an, depasind previziunile noastre initiale. Rezultatele obtinute in acest trimestru ne indica faptul ca grupul va avea o evolutie mai buna decat am estimat si ca la finalul anului ne putem astepta chiar la un profit mai mare decat cel anuntat anterior, estimat la un nivel de peste 9 milioane lei”, declara Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.

La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre retailer a atins un numar total de 118 unitati, cu o suprafata neta de vanzare de 52.400 mp si 970 de angajati.

In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C, datele existente sunt, deocamdata, limitate, insa reprezentantii Flamingo International apreciaza ca aceasta a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu perioada similara a lui 2007.

Urmărește Daily Business pe Google News