In primul trimestru, compania a inregistrat pierderi de aproape 4 milioane lei (peste 1 mil. euro)
Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, au declarat luni oficialii companiei.
Segmentul electrocasnicelor a inregistrat o pondere de 22% din afacerile companiei in timp ce produsele electronice au contribuit cu 21% din venituri in primul trimestru.
Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.
Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA care a inregistrat o crestere cu 1,6 mil. euro, in comparatie cu primul trimestru de anul trecut.
„Evolutia companiei a fost una foarte buna in primele trei luni ale acestui an, depasind previziunile noastre initiale. Rezultatele obtinute in acest trimestru ne indica faptul ca grupul va avea o evolutie mai buna decat am estimat si ca la finalul anului ne putem astepta chiar la un profit mai mare decat cel anuntat anterior, estimat la un nivel de peste 9 milioane lei”, declara Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre retailer a atins un numar total de 118 unitati, cu o suprafata neta de vanzare de 52.400 mp si 970 de angajati.
In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C, datele existente sunt, deocamdata, limitate, insa reprezentantii Flamingo International apreciaza ca aceasta a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu perioada similara a lui 2007.