- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Verdictul ANCOM: Retelele de telefonie mobila au fost suprasolicitate dupa cutremur

29 Apr, 10:14 • Redactia DailyBusiness
ANCOM a constatat ca nu s-au produs intreruperi ale functionarii retelelor de telefonie in perioada imediat urmatoare cutremurului de sambata, 25 aprilie, dar ca s-au inregistrat congestii semnificative de trafic, a anuntat Autoritatea.
Verdictul ANCOM: Retelele de telefonie mobila au fost suprasolicitate dupa cutremur

„Din datele analizate de Autoritate reiese ca primii 3 operatori de telefonie din Romania, respectiv Orange, Vodafone si Cosmote au inregistrat un numar mediu dublu de convorbiri efectuate in interval de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior si un numar de intentii de efectuare de apeluri de 3 pana la de 10 ori mai mare in aceleasi perioade”, se precizeaza in anuntul Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

„In cazul retelelor de telefonie fixa nu s-au inregistrat congestii de trafic, cu exceptia centralelor de tranzit ale Romtelecom din Bucuresti, Bacau si Galati unde depasirea medie a capacitatii centralelor a fost intre 10% si 16%”, se mai arata in comunicat.

Vodafone Romania a inregistrat o crestere cu 800% a solicitarilor de initiere a apelurilor de voce, la nivel national, imediat dupa producerea cutremurului. Reprezentantii operatorului telecom au declarat ca reteaua companiei „a cazut” in unele zone, deoarece s-a produs o supraincarcare a acesteia. In numai 45 de secunde, numarul apelurilor initiate de utilizatorii de cartele Vodafone a crescut de 5 ori.

Oficialii celui mai mare operator de telefonie fixa din Romania, Romtelecom, spun ca imediat dupa cutremurul de sambata, traficul in retea a crescut de 10 ori comparativ cu o zi obisnuita.

Orange Romania a comunicat ca dupa producerea seismului, comunicatiile in retea au functionat fara incidente majore, iar operatorul Zapp Romania a anuntat ca traficul a crescut substantial in comparatie cu o perioada similara a unei zile normale.

„Intr-o situatie reala de dezastru, comunicarea prin intermediul retelelor comerciale de telefonie mobila este nesigura in perioada imediat urmatoare catastrofei. Retelele comerciale de telefonie nu pot fi dimensionate pentru numarul maxim de apeluri pe care ar putea sa le efectueze simultan toti utilizatorii lor pentru ca atunci costurile ar deveni imense”, a spus Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

„In situatii extreme, cum au fost atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 de la New York, cele de la Londra si de la Madrid, retelele de telefonie au fost supraincarcate si multi utilizatori nu au putut da telefon. In asemenea situatii, se recomanda ca utilizatorii de telefonie sa se limiteze la apelurile strict necesare si cu adevarat urgente”, a adaugat Marinescu.

Urmărește Daily Business pe Google News