Operatorul Metrorex este beneficiar al proiectului, iar valoarea contractului nu a fost facuta publica.
„Contractul incheiat cu firma Metroul este unul dintre cele mai mari incheiat de MaxCAD in ultima perioada”, a declarat pentru DailyBusiness Adina Cirstea, marketing manager al MaxCAD.
Linia de metrou va lega cele doua cartiere de centrul Bucurestiului, inclusiv de reteaua de metrou existenta. Magistrala 5 contine doua tronsoane – tronsonul 1 Drumul Taberei – Universitate, pornind de la bulevardul Ghencea si tronsonul 2 Universitate – Pantelimon.
Tronsonul 1 din magistrala 5 va avea o lungime de 9 km, 14 statii, cu o distanta medie intre statii de 667 de metri. Linia de metrou va fi data in functiune in 6 ani (inclusiv proiectare) de la inceperea lucrarilor, pentru o perioada de functionare de 100 ani (durata normata de viata), a anuntat luni MaxCAD.
Traseul ales a constituit tema pentru elaborarea cate unui studiu de fezabilitate pentru fiecare tronson, prin care s-a stabilit amplasamentul statiilor de metrou, precum si principalii indicatori tehnico-economici (numar statii, lungime exploatare, tunel metrou, galerie, statii etc.) ai magistralei 5 pentru fiecare tronson in parte.
In proiectarea magistralei se utilizeaza aplicatia AutoCAD Civil 3D care permite generarea modelului digital al terenului, necesara pentru determinarea adancimilor optime de amplasare a structurii metroului in raport cu constrangerile existente pe traseu. Alaturi de aplicatiile Autodesk utilizate, pentru toate detaliile de traseu proiectarea se realizeaza cu ajutorul softului australian Advanced Road Design, dezvoltat de CadApps Australia, au declarat reprezentanti ai MaxCAD.
„Dupa finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson al magistralei, vom apela din nou la MaxCAD pentru realizarea studiului preliminar si pentru a imbina in platforma comuna toate aplicatiile CAD Autodesk si complementare, necesare ulterior in realizarea proiectului tehnic”, a declarat Marius Vlasceanu, proiectant de specialitate Metroul S.A.
Realizarea magistralei 5 a metroului are ca obiectiv strategic reducerea poluarii mediului si facilitarea accesului in cartierele aglomerate. Se urmareste astfel reducerea traficului rutier si eliminarea ambuteiajelor, in special cel din intersectia Razoare si cresterea vitezei de acces din Drumul Taberei spre centru si invers pentru a reduce timpul de calatorie cu minim 50%.
MaxCAD estimeaza o crestere de cel putin 25% a cifrei de afaceri in 2008, dupa ce anul trecut a raportat venituri de 2,5 mil. euro, a declarat anterior Florin Balcu, director general MaxCAD.
Piata de software utilitar este estimata la circa 9 milioane de euro.
In 2007, compania si-a crescut afacerea cu 25% fata de anul anterior, iar ritmul de crestere va fi mai mare anul acesta, au spus reprezentantii companiei.