„Noul produs, care ofera acces mai usor si mai rapid la Internet, noi tarife precum si continut imbogatit reprezinta un pas catre noi servicii, inclusiv publicitatea pe terminale mobile”, a declarat Karsten Wildberger, chief commercial officer, consumer business unit Vodafone Romania. El a ocupat mai multi ani functia de director financiar in cadrul Vodafone Romania, fiind numit anul acesta pe noua pozitie.
Reprezentantii Vodafone nu au dat detalii in privinta unui termen de implementare de publicitate special pentru telefonul mobil.
Vodafone Internet pe mobil se poate contracta contra unui abonament lunar de 4 euro (fara TVA), care permite trafic gratuit pe Internet in limita a 500 Mb. Traficul care depaseste cei 500 Mb inclusi in abonament se tarifeaza cu 0,40 euro/Mb.
[quote=Karsten Wildberger, Vodafone Romania]Continutul de pe PC se muta, usor-usor, pe terminalele mobile. Totul incepe sa convearga catre celulare. 2008 este un an foarte incitant pentru piata telecom, din Romania dar si la nivel international[/quote]
De asemenea, clientii operatorului telecom pot opta pentru tarifarea pentru fiecare conectare, adica o taxa la conectare de 0,20 euro (fara TVA), urmand a plati de asemenea 0,40 euro/Mb.
„Consideram ca tarifele sunt foarte competitive, fiind similare cu cele din alte tari ale UE”, este de parere Wildberger.
Prin acest serviciu, clientii Vodafone Romania au acces prin link-uri directe din portalul Vodafone live! la peste 40 de site-uri locale si internationale, acestea avand un design optimizat pentru a fi vizualizate pe terminalele mobile.
„Am incheiat peste 40 de parteneriate pentru optimizarea acestor portaluri. In functie de interesul si feedback-ul primit de la utilizatori, vom continua sa incheiem si altele”, a mai spus Wildberger.
Printre portalurile partenere se numara Yahoo (messenger si e-mail), Google.com, Cnn.com, Rompres.ro, EuropaFM.ro, Metropotam.ro, BestJobs.ro sau Gameloft.ro.
„Noul serviciu si noul „look&feel” reprezinta o evolutie a Vodafone live!. Am lucrat la dezvoltarea si implementarea acestui serviciu de la mijlocul lui 2007. Trendul pietei este, in mod clar, spre servicii de date”, a declarat Wildberger.
Serviciul va creste numarul de clienti Vodafone
„Piata e gata. Tehnologia exista. Utilizatori sunt. In afara Romaniei, Vodafone Internet pe mobil are un succes foarte mare. Consider ca si in Romania produsul este atractiv, ducand la cresterea numarului de clienti si a veniturilor companiei”, este de parere Wildberger.
Wildberger a pus accent pe faptul ca piata telecom merge catre serviciile de date, acestea reprezentand un trend in industrie.
„Continutul de pe PC se muta, usor-usor, pe terminalele mobile. Totul incepe sa convearga catre celulare. 2008 este un an foarte incitant pentru piata telecom, din Romania dar si la nivel international”, a mai spus Wildberger.
Din totalul utilizatorilor de Internet mobil ai Vodafone, 25% acceseaza Vodafone live!, 20% petrec timpul pe Yahoo Messenger si mail, in timp ce 15% folosesc motorul de cautare Google.
Wildberger a declarat pentru DailyBusiness ca, in prezent, „cateva sute de mii” de clienti Vodafone Romania folosesc Vodafone live!.
Vodafone Romania avea la finele anului trecut 8,8 mil. clienti. Principalii concurenti ai Vodafone pe piata autohtona sunt Orange Romania, Cosmote Romania, Zapp precum si RCS&RDS.