De asemenea, 78% din utilizatorii serviciilor de telefonie mobila folosesc serviciile unui singur furnizor, 18% au doi furnizori, iar 4% au trei sau mai multi furnizori.
In 82% din gospodariile din Romania se folosesc servicii de telefonie mobila, indiferent ca este vorba de servicii cu abonament sau de cartele preplatite (exclusiv serviciile platite total sau partial de companii sau alte institutii).
Potrivit studiului Gallup, gradul de penetrare a serviciilor de telefonie mobila este de 89% in mediul urban si de 73% in mediul rural.
La nivel individual, 77% din romanii cu varste de peste 16 ani folosesc un telefon mobil (care nu este platit de o companie sau institutie).
In functie de tipul de serviciu utilizat, piata serviciilor de telefonie mobila se poate structura astfel: 48% din utilizatori folosesc doar servicii pe baza de abonament, 40% doar cartele preplatite, iar 12% folosesc atat abonamente cat si cartele.
In ceea ce priveste gradul de cunoastere a tarifelor practicate de propriul furnizor de telefonie mobila, din utilizatorii de abonamente, doar 21% din respondenti afirma ca stiu care este costul unui apel de un minut in aceeasi retea de telefonie mobila, 18% cunosc costul unui apel de un minut catre alte retele mobile.
De asemenea, 13% din persoanele intervievate utilizeaza telefonul mobil pentru a trimite MMS-uri, 6% pentru a naviga pe internet direct de pe telefonul mobil si 4% pentru a efectua transmisiuni de date sau apeluri video.
In medie, durata de utilizare a unui terminal mobil este de 3 ani.
Pe segmentul corporate, 95% din companiile si institutiile din Romania utilizeaza servicii de telefonie mobila.
Circa 61% din companiile si institutiile in care se utilizeaza astfel de servicii au ca furnizor Vodafone, 46% folosesc telefonie mobila de la Orange, 15% de la Cosmote, 5% de la RCS&RDS.
Totodata, 28% din persoanele intervievate au afirmat ca in compania/institutia unde lucreaza s-a luat in considerare renuntarea la un furnizor de telefonie mobila in ultimele 12 luni, dar pana in prezent acest lucru nu s-a intamplat.
Principala bariera in schimbarea furnizorului de servicii de telefonie mobila este costul rezilierii prezentului contract, motiv invocat de 29% din aceste persoane.