- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Vodafone Romania, crestere semestriala a venitului de 7,7%

11 Nov, 10:31 • Redactia DailyBusiness
Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila din Romania, a raportat venituri totale de 615 milioane de euro in semestrul fiscal incheiat la 30 septembrie 2008, in crestere cu 7,7% fata de perioada similara a anului trecut, la un curs valutar constant, potrivit comunicatului companiei.
Vodafone Romania, crestere semestriala a venitului de 7,7%

Veniturile din servicii au atins 586,5 milioane de euro, in crestere cu 7,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar EBITDA (profitul operational inainte de depreciere si amortizare) a ajuns la 282,6 milioane de euro. Ca procent din veniturile totale EBITDA a fost de 46%.

In perioada mai sus mentionata, Vodafone Romania a adaugat 595.000 de clienti noi, ajungand la un numar total de 9,5 milioane de clienti, in crestere cu 10,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Numai in ultimul trimestru Vodafone Romania a crescut cu 260.000 de clienti noi. La sfarsitul lunii iunie, Vodafone Romania avea 9,25 milioane de clienti, in primul trimestru fiscal al anului financiar 2008-2009 adaugand 335.000 de clienti noi, corespunzator unei cresteri anuale de 12,8% a bazei totale de clienti.

„Suntem multumiti de rezultatele financiare inregistrate in ultimele sase luni, pentru toti indicatorii financiari, chiar si pe fondul cresterii competitiei, al efectelor cadrului de reglementare si al maturizarii pietei de telecomunicatii. Avem in continuare cel mai ridicat ARPU (n.r. venitul mediu per utilizator) de pe piata romaneasca de telecomunicatii, de 10,4 euro in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2008, ceea ce arata ca utilizatorii nostri folosesc intens serviciile Vodafone. Romania ramane una dintre diviziile cu cea mai buna performanta in cadrul grupului Vodafone, in Europa Centrala si de Est”, a declarat Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania.

ARPU a ajuns la 10,4 euro in trimestrul fiscal incheiat in septembrie, iar ARPU anualizat a atins valoarea de 124,4 de euro, ceea ce reprezinta cea mai mare valoare de pe piata romaneasca de telecomunicatii, potrivit companiei.

Numarul utilizatorilor 3G si HSDPA (3G broadband) era de 996.000, la 30 septembrie 2008.

Clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 36,7% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 63,3% , la 30 septembrie 2008, ceea ce reprezinta o crestere de 2,6% a procentului postpaid, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In primul trimestru fiscal, clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 36,1%, iar cei ai serviciilor preplatite 63,9%.

Principalii concurenti pe piata locala de telecomunicatii mobile ai Vodafone Romania sunt Orange Romania, Cosmote Romania, Zapp si RCS&RDS.

Operatorul telecom Orange Romania, liderul pietei de telecom locale, a atins la 30 septembrie 10,2 milioane de clienti, cu 10% mai multi decat la aceeasi data – anul trecut, si venituri de 349 mil. euro in al treilea trimestru, in crestere cu 7% fata de T3 din 2007.

Grupul Vodafone a inregistrat profit net cu 35% mai redus in S1 fiscal

Grupul Vodafone, cel mai mare operator telecom dupa vanzari la nivel international, a raportat marti un profit net in scadere cu 35% in prima jumatate a anului financiar. Compania a anuntat de asemenea ca va dezvolta strategii ce vor duce la economii de 1,56 mld. $ pe an pana in 2011.

Operatorul a anuntat ca a realizat un profit net la nivel global in cele sase luni pana la 30 septembrie 2008 de circa 3,3 mld. $, in scadere cu 35% fata de aceeasi perioada a lui 2008. Veniturile companiei au fost de 31 mld. $., in crestere cu circa 17% fata de aceeasi perioada a lui 2007.

Compania a subliniat ca reducerea profitului este urmare a scaderii cheltuielilor clientilor din tarile dezvoltate, precum si din cauza crizei economice internationale.

Grupul telecom a declarat ca are in plan sa puna in practica strategii prin care sa reduca cheltuielile companiei cu circa 1,56 mld. $ pe an pana in 2011, pentru a face fata concurentei in crestere, a scris Associated Press.

Compania a scos in evidenta interesul in crestere pentru tarile emergente, unde profitul si veniturile companiei cresc in continuare, in ciuda scaderile de pe alte piete mai dezvoltate.

Urmărește Daily Business pe Google News