„Veniturile organice au scazut cu 2,5% in Africa si Europa Centrala, cresterea din unele regiuni fiind ‘echilibrata’ de scaderi ale venitului in Romania si de rezultatele inca slabe, desi imbunatatite, din Turcia. Totodata, veniturile din servicii din aceeasi regiune au scazut cu 9,6% mai ales din cauza performantelor din Turcia si Romania. In Romania veniturile din servicii au scazut cu 17,3%, din cauza ratelor de schimb. Competitia pe piata din Romania ramane intensa”, se precizeaza in raportul grupului Vodafone.
La sfarsitul anului fiscal precedent, Vodafone Romania avea 9,64 milioane de clienti.
Pe de alta parte, fata de aceeasi perioada a anului trecut, baza de clienti a Vodafone Romania a crescut cu 5,2%, ajungand astfel la 9,53 milioane de clienti. Compania ocupa astfel a doua pozitie in functie de numarul de clienti pe piata locala, dupa Orange Romania, care are 10,11 milioane de clienti.
„Rezultatele noastre financiare reflecta impactul situatiei economice, la care Vodafone nu este imuna, dar si al deciziilor de reglementare intrate in vigoare in aceasta perioada. Venitul mediu pe utilizator a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe masura ce clientii nostri au inceput, din cauza crizei financiare, sa-si limiteze consumul serviciilor de comunicatii, pentru un mai bun control asupra costurilor”, a declarat Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 8,3 euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2009, fata de 8,2 euro in trimestrul anterior, incheiat la 31 martie 2009, corespunzator unei cresteri de 0,7%.
La 30 iunie 2009, clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38,4% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%, ceea ce arata o crestere de 9,4 % a numarului de abonati, de la un an la altul.
Principalii concurenti ai Vodafone sunt Orange si Cosmote. Cel din urma a anuntat recent achizitia operatorului Telemobil, detinatorul brandului Zapp in Romania.