Magazinele vor face
tot ce le sta in putinta in privinta discounturilor pentru a atrage
clientii, insa veterani din retail admit ca, in multe cazuri,
chilipirurile sunt o iluzie bine pusa la cale.
Presupunerea generala este ca
retailerii fac stocuri si reduc preturile la produsele care nu se
vand, aceptand sa le fie afectate profiturile, scrie
[url=http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304281004579217863262940166]cotidianul
american WSJ[/url] intr-un articol cu titlul „Secretul murdar al
discounturilor de Black Friday”.
In realitate lucrurile nu stau deloc
asa. Marii retaileri se inteleg cu furnizorii pentru ca acestia sa
livreze produse la un pret recomandat, mai mare decat in mod
obisnuit, care sa asigure o marja de profit dupa operarea reducerii
de pret. Astfel, un pulover aflat magazin la un pret redus cu 40%, la
39,99 dolari, nu a fost produs si cumparat de retailer pentru a fi
vandut cu 68 de dolari.
Cumparatorii nu par, insa, sa fie
deranjati. Ceea ce cauta cel mai mult, mai ales in contextul economic
dificil, este sentimentul ca au facut o afacere buna. Retailerii care
incerca sa iasa din acest joc, precum J.C. Penney din SUA, sunt
sanctionati de cumparatori.
Natura prefabricata a discounturilor
ridica semne de intrebare despre statul la coada pentru promotiile
care deschid sezonul vanzarilor de sarbatori. Explica insa cum
retailerii reusesc sa suplimenteze numarul de „chilipiruri”
fara sa dea faliment.
Numarul de reduceri oferite de 31 de
mari retaileri a crescut cu 63% intre 2009 si 2012, iar discountul
mediu a urcat de la 25% la 36%, potrivit Savings.com, un site care
urmareste cupoanele online, arata Mediafax.
In aceeasi perioada, marja bruta a
acelorasi retaileri – diferenta dintre pretul pe care il platesc
furnizorului si cel la care vand – s-a mentinut la 27,9%, arata
datele FactSet, citate de WSJ. Sarbatorile nu au afectat aproape
deloc marjele anul trecut, cand a fost inregistrat un declin
extrem de redus, de la 28% in trimestrul al treilea la 27,8% in
trimestrul al patrulea.
„O mare parte a discountului este
deja inclus in pretul produsului. Din cauza asta vedem marje mult mai
stabile”, a declarat Liz Dunn, analist la Macquarie Equities
Research, citat de
[url=http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304281004579217863262940166]WSJ[/url].
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/vanzari-peste-asteptari-de-black-friday-ce-produse-si-au-cumparat-romanii-si-cat-au-platit-96162/]Vanzari
peste asteptari de Black Friday. Ce produse si-au cumparat romanii si
cat au platit[/url]
Atentie!
Care sunt drepturile tale de Black Friday
Black
Friday 2013: Ce stocuri au epuizat romanii de la primele ore
(FOTO)
Black
Friday: Pe 22 Noiembrie, retailul online il
va depasi pe cel traditional
De
Black Friday, barbatii sunt mai hotarati sa cumpere decat femeile