„Anul 2008 a fost un an foarte bun in ciuda unui trimestru 4 mai slab in contextul declinului economic si financiar”, a declarat Marius Persinaru, country manager al Xerox Romania si Xerox Republica Moldova.
Moldova aduce sub 4% din afacerile filialei Xerox conduse de Persinaru.
In ceea ce priveste evolutia afacerilor companiei in 2009, atat in Romania cat si in Moldova, oficialii Xerox au declarat ca exista potential pe piata, in special in domeniul consultantei.
„Nu putem face o estimare a afacerilor pentru anul acesta. Ne este imposibil, insa eu vad un potential mare pe aceasta piata, desi este schimbata total in contextul crizei. Faptul ca majoritatea companiilor vor sa-si reduca costurile este cea mai mare oportunitate a acestor fluctuatii economice. Incercam sa ne mutam pe consultanta si sa scadem costurile companiilor in ceea ce priveste solutiile pe care le oferim”, a spus Persinaru.
Departamentul de servicii de management al documentelor a generat venituri in crestere cu 28% in 2008 fata de 2007, in timp ce veniturile din vanzarile de echipamente de birou (imprimante laser si multifunctionale) au urcat cu 51%.
Conform IDC, Xerox este in Romania lider pe dispozitive multifunctionale cu o cota valorica de 34% in 2008. Pe segmentul de lasere, compania a evoluat cu 3 puncte procentuale in 2008, de la 26% cota piata pana la 29,4%, fiind lider si pe acest segment.
Principalii concurenti ai Xerox in Romania sunt Canon si Lexmark.