Piata autohtona de call center are o valoare estimata la 70 milioane euro, din care aproximativ 50% reprezinta veniturile de la clientii locali si restul din outsourcing, conform XL World. In urmatorii 10 ani, conform estimarilor companiei XL World, piata romaneasca de call center si de externalizare a proceselor de business va creste la circa 350-500 mil. euro.
„Rezultatele au depasit estimarile noastre initiale. In 2007, am inregistrat o crestere de aproximativ 45% fata de anul precedent, ajungand la o cifra de afaceri de 6,5 milioane euro”, a declarat Roberto Montandon, director de dezvoltare XL World.
„Pentru 2008, ne propunem sa atingem o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, insa aceasta crestere va depinde de evolutia pietei de outsourcing la nivel global”, a continuat Montadon.
El a reiterat intentiile de investitii in resurse umane pe care le-a anuntat in urma cu o luna. „Anul acesta, ne propunem sa investim circa 1 milion de euro in resurse umane, dintre care mai mult de jumatate, aproximativ 600.000 euro, in cursurile de specializare” a adaugat Roberto Montandon.
Cu o experienta de peste 8 ani pe piata din Romania, XL World isi propune consolidarea activitatii de business din Romania, precum si cresterea numarului de angajati din locatiile deja existente.
Pana in prezent, XL World a deschis trei centre de servicii in Iasi, Bacau si Oradea, care ofera suport companiilor multinationale, si are in total aproximativ 1.000 de angajati in Romania.
Piata de outsourcing la nivel global a fost de circa 930 mld. $ in 2006 si va atinge circa 1,43 mld. $ in 2009, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Frost & Sullivan.