Microsoft a mai facut in ultimii ani oferte catre manageriatul Yahoo dar, prin aceasta oferta anuntata public, cea mai mare companie producatoare de software din lume spera sa „treaca” de conducerea Yahoo si sa ajunga la investitori. Acestia din urma, nemultumiti de prestatia Yahoo din ultima perioada, ar putea forta conducerea Yahoo spre o vanzare catre Microsoft, spun analistii citati de Bloomberg.
Aceeasi miscare a facut-o Murdoch in urma cu mai multi ani pentru a putea cumpara Dow Jones de la familia Bancroft.
„Oferta de achizitie arata cat de serios iau oficialii Microsoft expansiunea Google. Yahoo este din ce in ce mai vulnerabila, iar investitorii isi pierd rabdarea”, este de parere Jordan Rohan, analist al RBC Capital Markets din New York.
La nivel strategic, analistii sunt de parere ca aceasta miscare s-ar putea dovedi benefica, intrucat Yahoo si Microsoft trebuie sa isi combine brandurile pentru a putea concura cu gigantul american Google.
Oficialii Microsoft au declarat vineri ca au identificat patru segmente de business din care cele doua companii combinate ar putea genera afaceri anuale de cel putin 1 mld. $. Divizia de Internet a Microsoft pierde anual 1 mld. $, analistii subliniind ca achizitia Yahoo ar putea rezolva aceasta problema.
„Microsoft se afla si ea sub presiunile investitorilor, din cauza pierderilor diviziei online a companiei si a diminuarii continue de cota de piata in fata Google. Oferta catre Yahoo scoate in evidenta si o nota de disperare din partea Microsoft”, a declarat Thomas Radinger, manager al fondului de investitii Pioneer Investments din Munchen.
„Este totul un mare joc de noroc, intrucat o achizitie de asemenea magnitudine ar putea dura ani pentru a fi asimilata complet de cele doua companii”, a continuat Radinger.
Oficialii Microsoft au declarat ca in cazul in care Yahoo accepta preluarea, nu vor intampina nici o problema din partea organismelor de reglementare internationale, iar tranzactia s-ar putea finaliza in 2008. Pe de alta parte, Comisia Uniunii Europene, unul dintre organismele de reglementare de la care Microsoft ar trebui sa primeasca girul, nu a comentat.
Pietele targetate de Microsoft, Yahoo si Google se vor dubla pana in 2010, atingand o valoare globala de 80 mld. $, conform Bloomberg.