- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Yahoo incearca sa atraga utilizatorii prin lansarea online a peste 400.000 versuri licentiate

24 Apr, 16:26 • Redactia DailyBusiness
Compania Yahoo incearca sa-si mareasca numarul de clienti prin publicarea pe pagina sa media a versurilor a peste 400.000 de melodii, a scris BostonHerald.
Yahoo incearca sa atraga utilizatorii prin lansarea online a peste 400.000 versuri licentiate

Prin aceasta miscare, Yahoo va oferi utilizatorilor o sursa autorizata de catre casele de productie ale cantecelor, au spus oficiali ai companiei. Aproape 100 de case de productie au incheiat acordul cu Yahoo prin care distribuie acesteia din urma versuri. Printre acestea se numara BMG Music Publishing, EMI Music Publishing, Sony/ATV Music Publishing, Universal Music Publishing Group and Warner/Chappell Music.

Oficialii companiei au continuat spunand ca acest serviciu gratuit va fi cea mai mare sursa licentiata de versuri online, cele 400.000 de versuri apartinand unui numar de aproximativ 9.000 de artisti, din diverse timpuri si genuri muzicale. „Prin aceasta miscare acoperim o lacuna importanta”, a spus Ian Rogers, director executiv al Yahoo Music, referindu-se la faptul ca majoritatea site-urilor care posteaza versuri o fac fara acordul producatorilor.

Mai mult de atat, cele mai multe site-uri se bazeaza pe contributia utilizatorilor de internet pentru a posta versurile, acestea putand fi astfel gresite, dar versurile postate de Yahoo vor fi cele oficiale. De asemenea, oficialii Yahoo sustin ca initiativa lor se va bucura de succes deoarece persoanele care cauta versuri pe pagina lor o vor putea face fara sa se teama de virusii prezenti pe multe dintre paginile de versuri nelicentiate.

Ca urmare a intelegerii, compania din Sunnyvale va imparti veniturile din publicitatea de pe site cu casele de productie ale cantecelor sau cu autorul lor.

Contractele de licenta si baza de date a fost stransa de-a lungul a 2 ani de zile de catre compania de mangement muzical Gracenote. Compania este cel mai bine cunoscuta pentru dezvoltarea tehnologiei ce permite recunoasterea imediata a melodiilor de pe CD, capacitate folosita de magazinul online al Apple, iTunes.

Yahoo Music a atras luna trecuta un numar de 22 mil. de vizitatori din SUA, depasind astfel alte site-uri specializate pe muzica, AOL (17,5 mil. vizitatori) sau MySpace (14,8 mil. vizitatori), conform unui studiu realizat de compania de statistica comScore Media Metrix.