Analistii internationali sunt de parere ca Yahoo incearca sa „umfle” previziunile pentru urmatoarea perioada, in incercarea companiei de a evita o preluare si pentru a linisti investitorii.
Oficialii Yahoo au anuntat ca in 2009 compania va genera venituri de 7,1 mld.$, iar in 2010 8,8 mld.$. Ca o comparatie, analistii de pe Wall Street estimeaza ca Yahoo va genera doar 6,4 mld.$ in 2009.
„Yahoo s-a pozitionat pe piata astfel incat sa atraga cat mai multe venituri. Avem un brand puternic, o audienta globala foarte mare si un model de operatiuni foarte profitabil”, a declarat Jerry Yang, directorul executiv al companiei cu activitati online.
Conform declaratiilor lui Yang, Yahoo va pune accentul in urmatorii ani pe segmentul de publicitate online prin bannere, pe care compania americand domina in prezent. De asemenea, oficialii Yahoo au precizat ca vor incerca sa profite la maxim de avantul pe care il au retelele sociale, urmarind totodata si imbunatatirea motorului de cautare si a serviciilor mobile.
„Cu siguranta, oficialii Yahoo privesc foarte luminos viitorul companiei, pentru a evita preluarea de catre compania Microsoft sau macar pentru a fi indreptatiti sa ceara mai multi bani”, este de parere Leland Westerfield, analist al BMO Capital Markets.
Acesta a adaugat ca Yahoo a facut publice aceste previziuni ca unul dintre ultimele resorturi pentru a tine la distanta pe Microsoft. „Incepe sa se ‘stranga latul’ in jurul Yahoo”, a mai comentat analistul.
Oficialii Yahoo au declarat anterior ca se afla in dialoguri cu News Corp, Time Warner si Google, in vederea unei fuziuni sau preluari a companiei dar analistii sunt de parere ca aceste dialoguri nu vor avea succes.
Incheierea unui acord cu News Corp. ar pune Yahoo in control asupra retelei sociale MySpace si a altor site-uri. In schimb, News Corp. ar cumpara o parte din Yahoo si implicit vor avea acces la vasta retea de advertising online. Dar Rupert Murdoch, presedintele News Corp. a declarat recent ca nu va porni un razboi deschis cu Microsoft, cu Yahoo la centru.
Yahoo purta de asemenea dialoguri cu Time Warner, pentru preluarea diviziei AOL. Dar Time Warner a incheiat saptamana trecuta un contract de preluare a retelei sociale Bebo cu 850 mil. $, afacerea cu Yahoo nemaifiind de interes imediat pentru companie.
Microsoft a lansat la 1 februarie o oferta de preluare nesolicitata catre compania Yahoo, oferind acesteia 44,6 mld. $.