Reclamele generate de Google vor aparea timp de doua saptamani in dreptul mai multor cautari realizate din SUA pe motorul de cautare Yahoo, a scris MarketWatch.
Miscarea Yahoo reprezinta inca o incercare de a evita preluarea de catre compania Microsoft. Aceasta din urma a reactionat dur, la aflarea parteneriatului. Astfel, Brad Smith, consilier general al Microsoft a declarat ca o alianta Yahoo-Google ar fi anticoncurentiala, atentionand ca oficialii Microsoft vor urmari foarte atent evolutia acestui parteneriat, fiind gata sa anunte autoritatile daca se va ivi orice in neregula.
Parteneriatul cu Google reprezinta incercarea Yahoo de a arata celui mai mare producator de software, Microsoft, care a oferit acum 10 saptamani 44,6 mld.$ pentru a prelua Yahoo, ca inca mai are putere de a negocia contracte cu unii dintre cei mai mari jucatori de pe piata, incercand astfel sa demonstreze ca suma oferita este prea mica.
Analistii sunt de parere ca daca Yahoo va reusi sa formeze un parteneriat de durata cu Google, pentru a micsora costurile de mentinere a retelelor si operatiunilor online, in schimbul vanzarii sau inchirierii de spatiu publicitar, compania ar putea sa realizeze un profit mai mare din publicitatea bazata pe bannere pe care o desfasoara in prezent in mediul online.
„Parteneriatul dintre cele doua companii, desi de mici dimensiuni, reprezinta un raspuns foarte agresiv al Yahoo. Consideram ca are potentialul sa supuna la presiuni pe Microsoft, obligandu-i sa mareasca pretul de preluare”, este de parere Mark Mahaney, analist al Citigroup.
Surse din piata citate de presa internationala au declarat ca Yahoo se afla de asemenea in dialoguri privind un potential parteneriat si cu AOL, o divizie a Time Warner.
Un parteneriat intre Yahoo, Google si AOL ar putea sa nu fie acceptat de autoritatile de reglementare, intrucat Google deja detine circa doua treimi din piata publicitatii pe motoarele de cautare, a scris Wall Street Journal.
Microsoft incearca la randul sau sa incheie un parteneriat cu News Corp., in incercarea companiei producatoare de software de a convinge gigantul media sa formeze o oferta comuna de preluare a Yahoo. Analistii sunt de parere ca o alianta intre Microsoft si News Corp. ar putea genera indeajuns capital pentru o oferta mult mai mare decat cea de 44,6 mld.$.
Termenii acordului dintre Microsoft si News Corp nu au fost inca definitivati, scrie New York Times. News Corp va contribui probabil in cadrul parteneriatului cu numerar si prin divizia Fox Interactive Media, care detine MySpace.
Microsoft, News Corp, Time Warner si Yahoo au refuzat sa comenteze, potrivit presei internationale.