Yahoo a aratat intr-un comunicat ca boardul companiei va evalua propunerea „cu atentie si promptitudine, in contextul planurilor strategice ale Yahoo si va lua cea mai buna decizie pentru a creste valoare pe termen lung pentru actionari”.
Actiunile competitorului principal al Microsoft si Yahoo, Google, au scazut cu 1,7%, iar cele ale Microsoft s-au diminuat cu 2% inainte de deschiderea pietei, vineri, ca urmare a anuntului facut de cea mai mare companie producatoare de software din lume, care a oferit 44,6 mld.$ pentru preluarea Yahoo.
Valoarea actiunilor Google scazuse si joi cu 6,5%, dupa ce compania a afisat rezultate financiare pe trimestrul patru sub asteptarile analistilor.
Valoarea unei actiuni Google inainte de deschiderea pietei de vineri a scazut pana la 518,01 $, de la 527,40 $ cu cat se tranzactiona in aceeasi perioada joi.
Conform companiei de cercetare comScore, Google a dominat categoric in 2007 piata cautarilor pe Internet, mai mult de 5,6 miliarde de cautari fiind realizate prin intermediul motorului Google. Cifra reprezinta o crestere cu 30% fata de 2006. Yahoo a totalizat un numar de 2,2 miliarde de cautari, in scadere cu 4% de la an la an, in timp ce Microsoft a realizat o crestere de 8%, prin cele 940 milioane de cautari realizate prin motorul propriu de cautare, MSN.
Propunerea de achizitie a adus deja mai multe reactii de pe Wall Street, printre care si pe a influentului analist Imran Khan, care a sfatuit actionarii Yahoo sa accepte oferta.
„Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta atat Yahoo cat si Microsoft in fata Google este cota de piata in scadere pe segmentul cautarilor online. O combinare a celor doua companii le-ar putea apropia de Google, din punct de vedere al cautarilor dar si al veniturilor din publicitate”, este de parere Kahn.
„Pe plan mondial, MSN/Yahoo ar putea ajunge la un numar de 600 milioane de utilizatori unici si o cota de piata de 28,3%”, a mai spus acesta, subliniind ca MSN este al doilea mare jucator din Europa dupa Google, in timp ce compania Yahoo este puternica in Asia.
„Unirea celor doua companii ar duce la crearea unui competitor puternic in Europa, Asia, dar si in America de Nord”, a incheiat Kahn.