Oficialii You Tube planuiesc sa imparta veniturile obtinute din publicitate cu utilizatorii care posteaza diferite imagini video pe site.
Chad Hurley, CEO al You Tube, a declarat ca You Tube lucreaza la un sistem ce va permite utilizatorilor sa fie platiti pentru continutul afisat pe site.
Comentatorii considera ca aceste planuri de impartire a veniturilor au ca scop un control comercial exact asupra continutului diferitelor clipuri puse pe site.
Nicholas Carr, fost editor al revistei Harvard Business, este de parere ca in viitor You Tube ar putea sa-si asume drepturi de licenta asupra continutului postat de utilizatori in schimbul banilor din publicitate.
Site-ul a fost cumparat de Google pentru 1,65 miliarde de dolari in noiembrie anul trecut in ciuda faptului ca nu exista un model de business dovedit ca viabil al site-ului. Noul sistem asteptat sa fie lansat in urmatoarele cateva luni este vazut ca un mod de a creste numarul reclamelor, fara a scadea numarul utilizatorilor.
„Pentru a justifica suma uriasa pe care Google a platit-o pentru site, You Tube trebuie sa inceapa sa integreze la scara larga publicitate imaginilor video de pe site. Aceasta impartire a venitului rezultat cu utilizatorii este un mod de a face fenomenul de extindere a publicitatii sa para un beneficiu si nu o exploatare a comunitatii”, a declarat Carr
Doar utilizatorii care au drepturi integrale de licenta asupra clipurilor puse pe site vor fi eligibili pentru plata. Pentru acele imagini care contin si un alt material, cum ar fi un fundal muzical, You Tube a dezvoltat un sistem de identificare pentru muzica folosita. O data identificate piesele muzicale vor fi anutati cei ce le produc, astfel ca acestia vor avea posibilitatea de a-si revendica materialul si de a obtine un venit din utilizarea lui in corelatie cu clipul respectiv.