Romsecurity Systems distribuie in exclusivitate in Romania, Moldova si Bulgaria sistemul VisiScaner. Compania estimeaza ca anul acesta vor fi vandute sisteme pentru cateva sute de locatii. Pretul instalarii unei camere de luat vederi precum si a licentei pentru softul ce analizeaza informatiile variaza intre 2.000 si 3.000 euro/locatie. Pretul variaza in functie de scopul pentru care este folosit sistemul, a subliniat pentru DailyBusiness.ro Dan Mereanu, managing partner al Focus International, companie se ocupa de activitatile de marketing/PR pentru Romsecurity Systems.
VisiScanner are caracteristicile unui sistem video de supraveghere. O echipa specializata instaleaza camere video care preiau imagini si transmit datele unui server, care apoi face analiza imaginilor, generand un raport. VisiScanner este disponibil pe piata din martie, primii clienti urmand sa fie atrasi in urmatoarele saptamani.
„Suntem deja in discutii avansate cu un potential client ce detine magazine sportive. Oficialii respectivei firme doresc instalarea acestui sistem astfel incat camerele video sa monitorizeze oamenii ce privesc in vitrine si cati dintre acestia intra ulterior in magazin. In functie de rezultate, managementul firmei decide ce sa plaseze in display, astfel incat sa maximizeze numarul de oameni care ii trec pragul”, exemplifica Mereanu unul dintre scopurile pentru care poate fi folosit sistemul.
Sistemul poate fi plasat si astfel incat sa monitorizeze clientii care merg la ghiseurile de incasari, putand genera un raport cu cine a cumparat, la ce ora, ce a cumparat si ce varsta are.
Camerele video pot fi de asemenea plasate si pe bannere stradale, pentru a urmari comportamentul privitorilor, timpul pe care acestia il petrec citind informatia de pe banner.
VisiScanner urmareste miscarile consumatorului si identifica zonele mai mult sau mai putin parcurse, prin trasarea unei harti asemanatoare unei imagini prin infrarosu. Sistemul arata cum se schimba tendintele de parcurs ale consumatorului in functie de locurile unde sunt amplasate rafturile, reclamele sau promotiile.
Programul are capacitatea de a stabili daca un magazin devine supra-aglomerat la un moment dat, pentru a redistribui personalul la casierii, de pilda.
In ceea ce priveste concurenta, pe piata locala mai exista solutii de contorizare de persoane, insa, sustin oficialii Focus International, acestea doar numara oamenii fara sa-i diferentieze dupa sex, varsta sau perioada pe care o petrec in fata targetului. De asemenea, sunt companii care realizeaza studii prin observare fizica directa efectuata de catre personal uman.
Produsul adus in Romania de Romsecurity este folosit in mai multe tari din Europa, in special in Europa de Est, de catre lanturi de magazine precum Cora Ungaria, Hugo Boss, sau ComTrade Belgrad.
Compania Romsecurity Systems are capital 100% romanesc si a obtinut in 2008 o cifra de afaceri de 840.000 euro si profit de 65.000 euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.
Pe site-ul oficial al producatorului, compania Intellio, puteti urmari un videoclip si citi mai multe informatii