La baza
inregistrarii acestor rezultate financiare au stat diversificarea
liniilor de activitate, precum si majorarea numarului de clienti din
Romania.
Anul trecut,
clientii Zitec au provenit in proportie de 50% din strainatate si 50%
de pe piata autohtona. Spre comparatie, in 2010, 80% din cifra de
afaceri era realizata din proiecte externe, potrivit lui Alexandru
Lapusan (foto), CEO-ul companiei.
In ceea ce priveste
strategia Zitec de a investi in start-up-uri straine, in special din
SUA, Alexandru Lapusan a mentionat ca aceasta a continuat si in anul
anterior. Astfel, in 2012,
Zitec si-a majorat investitia in Zipongo cu 100.000 de dolari,
ajungand astfel la o suma totala de 170.000 de dolari alocata
proiectului care se adreseaza celor care isi doresc un stil de viata
echilibrat si adoptarea unei diete sanatoase.
In plus, start-up-ul
american in care Zitec detine o participatie minoritara a incheiat,
in vara trecuta, o runda de finantare de tip Seed, in valoare de
peste 1 milion de dolari.
Producatorul
local de aplicatii online a sustinut in anul precedent si un alt
start-up din Statele Unite, o platforma online dedicata amatorilor de
sporturi, numita HuddleHero.com. Lansarea publica a acestei platforme
este asteptata in aceasta primavara.
Pe plan local, Zitec
a lansat, in 2012, reteaua de marketing afiliat Zaff.ro, axata pe
vanzarea de produse turistice, cum ar fi cazarile la hoteluri, prin
intermediul platformei HotelPeeps, pachetele de vacante, in
parteneriat cu Happy Tour, si biletele de avion, oferite de
Paravion.ro.
“Referitor la
obiectivele pe care le avem in acest an precizez si realizarea unei
noi investitii, de data aceasta intr-un business local care urmareste
sa patrunda si pe piata internationala”, a declarat Alexandru
Lapusan.
Zitec a angajat
anul trecut 15 oameni in plus, ajungand la peste 60 de specialisti
atat in tehnologii open-source, cat si in tehnologii Microsoft.