„Ceea ce atrage cel mai mult atentia avocatilor si furia consumatorilor este publicitatea destinata copiilor pe care marketerii o relizeaza pentru industria alimentara, dar nu se stie ce alti advertiseri vor fi atacati in viitor”, a apreciat John Feldman, partener al firmei de avocatura Reed Smith.
„Din punct de vedere politic, ce incinge mai mult spiritele decat subiectele privitoare la copii?”, a spus el, citat de AdvertisingAge.
El a avertizat ca acest an va fi unul plin de acuzatii la adresa marketerilor din industria alimentara care promoveaza produse nesanatoase pentru copii, produse care contribuie foarte mult la obezitatea infantila.
Avocatul este de acord cu faptul ca advertiserii trebuie sa se promoveze, dar reclamele nu trebuie sa prezinte ca fiind sanatoase niste produse care contin grasimi si calorii multe.
Advertiserii va trebui sa invete deci sa se protejeze in cazul intentarii unor procese impotriva lor. Daca marketerii nu sunt prudenti, avertizeaza Guy Blynn, vicepresedinte al RJ Reynolds Tobacco, ar putea ajunge ca firma pentru care lucreaza, pe care o numeste „paria numarul 1 in America”.
Blynn a sugerat marketerilor sa pastreze sub o forma sau alta toate discutiile purtate in intalnirile din agentii pentru a putea servi drept dovada in cazul unor procese.
Cel mai important, totusi, este sa se foloseasca metode de permission marketing, prin care ar ajunge la consumatori doar cu voia lor si le-ar furniza informatii complete despre produse.