Totodata, peste 800 de romani au castiguri de peste 10 milioane de euro pe an, dintre care 100 de peste 100 milioane de euro pe an, potrivit aceluiasi raport.
„Numarul mare de oameni care au un venit de peste 10 milioane de euro pe an, principalii targetati de industria de lux, fac ca Romania sa fie o piata atractiva pentru investitorii in acest domeniu”, se precizeaza in raport.
In 2008, in industria modei de lux au intrat pe piata branduri precum Christian Dior, Burberry, Bottega, Veneta, Ralph Lauren, Missoni, Givenchi.
Totodata, in cadrul evenimentului Luxury Days, organizat de CPP Management Consultants la Bucuresti, David Pielnick, senior vice president al Saks Fifth Avenue, unul dintre cei mai mari retaileri de lux din SUA, a introdus capitala Romaniei printre cele 10 locatii aflate pe lista scurta de extindere a companiei. Printre celelte locatii cuprinse pe lista se afla cateva localitati din China, Cairo, Atena, Abu Dhabi si localitati din India.
„Preferam sa intram pe piete in care exista o cerere de asemenea produse. Pietele emergente sunt ideale pentru no”, a declarat pentru DailyBusiness Davin Pielnicki.
„Nu are rost sa intram pe piete deja saturate precum Milan, Londra sau Paris. Deocamdata nu stiu daca si cand vom intra pe piata din Romania, insa analizam aceasta posibilitate si cautam parteneri. In cazul in care vom deschide un magazin aici, as prefera sa fie pe Calea Victoriei, daca gasim o locatie potrivita”, a mai spus Pielnicki.
Piata de lux din Romania, care include segmentele de moda, accesorii, bijuterii, ceasuri, automobile si decoratiuni interioare, este estimata la 190 milioane de euro in 2008. Aceasta nu va scadea cu mai mult de 20% in 2009, potrivit raportului CPP Management Consultants.