Aceasta este a patra etapa a Class 1 World Powerboat Championship, in urma careia se vor va hotari campionii Europei.
Power Marine a platit 1 mil. euro pentru a cumpara drepturile de organizare de la IOTA, asociatia care reprezinta echipele ce concureaza in Class 1, a declarat, pentru DailyBusiness, Alin Vintila, managerul de proiect al evenimentului.
Power Marine este o companie infiintata recent, controlata de un grup de investitori din zona Constanta, cu afaceri in domenii diverse, printre care media si real-estate. Compania a investit, impreuna cu sponsorii, alti 400.000 de euro in organizarea evenimentului.
Primaria Constanta a contribuit cu 400.000 de euro la organizarea evenimentului, iar Consiliul Judetean cu 200.000 de euro in calitate de co-organizatori.
Acest eveniment, daca includem si concurentii si staful lor, va aduce circa 150.000 de turisti in Mamaia pe parcursul concursului, a precizat Corina Martin, presedintele Asociatiei de promovare a Litoralului si presedintele ANAT pe regiunea de sud-est a Romaniei.
„De obicei, Mamaia si Constanta sunt vizitate de aproximativ 20-25.000 de turisti in fiecare weekend. In weekendul cursei cu siguranta acest numar va creste, iar daca adaugam si vizitatorii din Constanta probabil se va ajunge la 100.000 de spectatori”, a adaugat Vintila.
La Class 1 Romanian Grand Prix vor participa 12 echipe.
Prima ambarcatiune Class 1 a intrat in Romania pe 20 august.
Este vorba despre echipa Qatarului, condusa de seicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru in guvernul Qatar dar si pilot pe barca Quatar 96, una din favoritele de anul acesta.
Qatarul are 2 ambarcatiuni inscrise in competitie: Quatar 95 si Quatar 96 si un buget de peste 5 milioane de euro destinat sustinerii acestora.
Cartierul general Class 1 Romanian Grand Prix va fi situat in dreptul Hotelului Rex Mamaia. Acolo vor fi cantonate echipele si lansate barcile la apa, si tot acolo este si punctul de start si de finish al cursei.
Lucrarile pentru pregatirea locatiei au inceput inca din primavara, cand au fost reparate digurile, terasat terenul si dragat lacul.
Zona a fost racordata la apa si curent electric si a fost pregatita o platforma betonata special pentru amplasarea macaralelor ce vor lansa barcile la apa.