Studiul a fost realizat pe un esantion de 200 de persoane din orasele cu peste 50.000 de locuitori din toata tara.
Tot in aceasta perioada, 10% dintre cei intervievati isi vor reduce consumul pentru ciocolata din segmentul mediu, pentru a putea migra catre un brand mai scump. 60% dintre cumparatorii premium vor cumpara la fel ca in 2008, fara a fi influentati de criza economica.
„Este evident ca din ce in ce mai multi consumatori se vor indrepta catre sectorul premium. Lucrul acesta este explicabil, intrucat gusturile consumatorilor de ciocolata din Romania au inceput sa se rafineze”, a declarat Narcis Costache, Country Manager Wawel Romania.
Proprietarii de companii care au raspuns la intrebarile studiului isi vor mentine, in procent de 50%, stilul de consum in 2008. Pe de alta parte, alti 50% isi vor creste consumul de ciocolata premium cu 10%.
[quote=Studiul Anteea]Nicio persoana chestionata nu a declarat ca va migra catre un brand mai ieftin[/quote]
20% dintre cei cu functii de conducere isi vor creste consumul de ciocolata in 2009 cu 5%, iar 60% dintre acestia vor consuma aceeasi cantitate ca in 2008.
Managerii de companii vor ramane, in procent de 80%, la aceeasi cantitate de ciocolata consumata ca si anul trecut. 10% dintre acestia isi vor creste consumul cu 15% in 2009, iar 10% isi vor reduce consumul si se vor orienta catre o marca mai scumpa.
Referitor la profesia respondentilor, persoanele cu studii superioare vor migra catre un brand mai scump sau isi vor creste consumul in 2009.
Rezultatele in functie de varsta respondentilor arata cresteri in cadrul consumatorilor tineri, unde va avea loc o majorare a consumului, situata intre 5% si 15%. De asemenea, consumatorii tineri nu isi vor reduce consumul in 2009.
Compania poloneza producatoare de ciocolata Wawel are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. Cifra de afaceri realizata in 2007 a fost de 100 milioane dolari (circa 77 mil. euro), iar in 2008, compania a inregistrat o crestere de 10%, pana la valoarea de 110 milioane dolari (85 mil. euro).