Studiul a fost realizat pe un esantion de 100 de firme din Romania, care au apelat la serviciile Hansen Office Furniture.
Dintre aceste companii, 15% iau decizii de alegere din recomandarile cunostintelor si tot 15% primesc referinte de la alte companii care au beneficiat de astfel de servicii. Media are un procent de informare de 5%.
Fimele participante la acest studiu fac parte din domeniul farmaceutic, imobiliar, bancar, design, sanatate, juridic, amenajarilor, comertului, consultantei, publicitatii, petrolului, platiilor electronice, media.
Decizia de selectare a companiei care sa se ocupe de office design este luata in proportie de 60% de catre directorii generali. Departamentul administrativ este implicat cel mai putin in acest proces, in proportie de 15%, in timp ce colegii de echipa la nivel managerial – au un rol de 25%.
Circa 55% dintre subiectii studiului au declarat ca angajatii nu au un cuvant de spus in luarea deciziilor privitoare la acest aspect, iar 45% au declarat ca angajatii sunt implicati.
Dupa documentare, urmatorul pas al companiilor in alegerea design-ului interior pentru sediu consta in evaluarea ofertelor de pe piata.
In acest sens, majoritatea companiilor, in proportie de 60%, sustin ca au organizat un concurs de oferte, in timp ce 40% afirma ca nu a fost necesar acest lucru.
Principalele criterii luate in calcul in alegerea unei companii de office design sunt raportul calitate/pret, cu 60% din optiuni. Un procent de 23%, din acest punct de vedere, il detin explicatiile si suportul oferite de consultant-vanzator, iar termenul de livrare al produselor – un procent de 14%.
Renumele furnizorului are cea mai mica pondere in luarea unei decizii de alegere a unei companii de office design – circa 3%.