„Nu a fost o tranzactie financiara, ci o asociere bazata pe un plan de investitii comune. Inainte de asociere, Smart Press detinea integral CartePremium”, a spus Razvan Iancu, pentru DailyBusiness.ro.
Smart Press detine proiecte ca SmartFinancial.ro, BrandInfo.ro sau SmartBank.ro, dar activeaza si pe piata de publicitate online (consultanta, planning si buying, prin colaborarile cu ARBOinteractive, Boom si Intact Interactive) si ofera si servicii de PR online.
„Colaborarea Smart press – Fastius Curier exista inca din 2007. Decizia asocierii a fost adoptata tocmai pentru accesul la mai multe resurse si pentru a asigura cresterea mai accelerata in 2009”, a adaugat Iancu.
Razvan Iancu se asteapta ca magazinul online CartePremium.ro sa nu fie afectat puternic de criza, ba chiar sa inregistreze cresteri ale vanzarilor, chiar daca nu foarte mari.
„A spune ca nu vom fi afectati de criza ar fi o naivitate. Evident ca vom fi afectati, in sensul ca nu vom creste asa cum am fi crescut intr-o economie care duduie”, comenteaza oficialul magazinului. „Criza poate fi si o oportunitate, speram sa putem profita de ceea ce se va intampla in piata, totul tine de noi, de capacitatea noastra de a ne imbunatati, de a ne diferentia, de a lansa noi optiuni si servicii accesibile”.
Oficialul companiei are ca obiectiv o dublare a vanzarilor lunare de pe CartePremium.ro pana in toamna acestui an.
„Vanzarile la inceput de 2009 s-au ridicat la circa 30.000 lei/luna (circa 7.000 euro), iar obiectivul este dublarea acestei valori in urmatoarele luni, pana in toamna. In functie de miscarile pietei, obiectivul ar putea fi modificat in sens negativ sau in sens pozitiv – este o perioada marcata de incertitudine, piata de carte este in scadere, editurile sunt extrem de afectate de criza financiara”, a spus Iancu.
CartePremium.ro a fost lansat in aprilie 2008 si in primele trei luni de activitate a inregistrat venituri de circa 10.000 euro. In ultimele luni ale anului trecut, activitatea magazinului online a fost intrerupta ca urmare a schimbarilor de organizare si a mutarii operatiunilor din Constanta in Capitala.
Mutarea operatiunilor fizice in Bucuresti a fost facuta pentru optimizarea resurselor, pentru a reduce costurile si a spori eficienta, in conditiile unei dezvoltari mai puternice necesare magazinului online, mai aproape de furnizori si de targetul sau principal – persoane din Bucuresti si Ilfov.
Piata librariilor online a fost evaluata la peste 1 mil. euro anual, printre principalii jucatori numarandu-se Librarie.net si Dol.ro.
Compania de curierat Fastius Curier a inregistrat o cifra de afaceri de circa jumatate de milion de euro in 2007, in crestere cu 45% fata de rezultatul anului precedent si peste nivelul pietei, care a crescut cu 25%.