Un buget de 10% din cifra de afaceri a fost investit pentru promotii adresate direct clientilor, fara sa fie luata in considerare nici un fel de campanie publicitara.
„Inca de la lansarea primului magazin The Body Shop in Marea Britanie in anul 1976, compania nu a fost adepta folosirii reclamei comerciale in promovarea produselor”, spune pentru DailyBusiness Dana Tudorache, manager general al lantului de magazine.
Practic, The Body Shop nu are buget de publicitate, singurele forme de promovare fiind reprezentate de comunicarea la punctele de vanzare precum si prin actiuni de PR.
Anul acesta compania va lansa 4 game de machiaj aferente fiecarui anotimp, precum si gama Body Focus care va cuprinde 7 produse pentru tratarea celulitei.
De asemenea, in acest an va fi lansat si regimul de ingrijire a tenului Wise Woman, adresat femeilor trecute de 50 de ani. Gama de ingrijire a corpului White Musk va fi la randul sau relansata, a declarat Dana Tudorache.
Principalii concurenti ai The Body Shop in Romania sunt companii precum L’Occitaine, Sabon, Lush, iar piata este estimata la peste 250 mil. euro pe an.
The Body Shop, originara din Marea Britanie, este prezenta in Romania prin 6 magazine cu 50 de angajati, oficialii planuind ca anul acesta sa mai deschida o noua reprezentanta. In prezent exista peste 2.000 de magazine in 53 de tari.
In magazinele The Body Shop din Romania exista peste 900 de produse si 200 de accesorii pentru ingrijirea parului, a corpului, a tenului, de machiaj, aromoterapie si spa. Produsele se adreseaza categoriei de clienti cu venituri medii si inalte, in special femeilor.
Singurele campanii de comunicare in care se implica compania sunt cele sociale.
Astfel, anul trecut The Body Shop a lansat campania umanitara „Stop Violentei in Familie” alaturi de organizatia Salvati Copii Romania, prin care s-au strans fonduri pentru dotarea cu locuri de joaca si materiale didactice a Centrului de Protectie pentru Copilul Victima a Violentei din sectorul 2 al capitalei.
De asemenea, in perioada ianuarie-februarie 2007, magazinul s-a implicat impreuna cu MTV Romania in campania anti HIV „Spray to Change Attitudes”, prin care tot profitul incasat in urma vanzarii editiei limitate a parfumului Rougeberry produs de The Body Shop a fost donat fundatiei Staying Alive, fundatie sustinuta de MTV International.