Cercetarea a fost facuta pe un esantion format din 70 de brand manageri de top, 76% dintre acestia afirmand ca folosesc elemente sonore in activitatea lor de marketing.
Publicitarii romani confirma, la randul lor, concluziile studiului The Sounds Like Branding.
„Muzica este comunicare. Iar atasamentul nostru fata de un brand este mult influentat de comunicarea acelui brand sau cu acel brand”, a declarat Daniela Nedelschi, head of art direction la Saatchi&Saatchi, citata de NewsIn.
„E posibil sa urmarim un spot TV sau radio fara a fi in stare sa separam firul melodic de poveste si, ca atare, fara sa realizam importanta vitala a muzicii in comunicare, insa chiar si asa, ea actioneaza la nivel subliminal, transmitand pregnant o emotie care, altfel, n-ar ajunge intreaga la consumator”, a mai spus Nedelschi.
Dani Macarie, creative director la Ogilvy Group Romania, face distinctia intre muzica unui brand si muzica din comunicarea brandului respectiv.
„Sunt cazuri in care muzica e parte din brand. Indiferent de coloana sonora a reclamei, melodia va veni mereu impreuna cu numele si logoul, ca o semnatura”, a declarat Macarie.
„Orice brand doreste o legatura emotionala cu consumatorul, iar muzica este cea care poate crea asta. Indiferent daca este vorba de un hit bine ales sau o melodie discreta, care sa sustina imaginea, muzica poate fi hotaratoare pentru succesul unei campanii”, a adaugat acesta.
Reprezentantii agentiilor de publicitate Ogilvy si Saatchi & Saatchi recunosc ca, desi muzica este deosebit de importanta pentru branduri, agentiile de publicitate romanesti nu folosesc acest element la capacitatea lui maxima, din cauza lipsei de bani, pe fondul crizei financiare actuale.
„In Romania, principalul abstacol este reprezentat de banii pentru drepturile de autor”, a spus Daniela Nedelschi de la Saatchi&Saatchi.
Exista, totusi, in Romania, si branduri internationale cu bugete mai mari, care isi permit sa foloseasca muzica in campaniile lor publicitare.
„Orange foloseste muzica originala si se simte. Coca-Cola, Vodafone, Raiffeisen, brand-urile puternice folosesc muzica de buna calitate”, a exemplificat Daniela Nedelschi.
Aceasta a aratat ca „exista si brand-uri care comunica asa cum vor brand-managerii lor, iar pentru acestia muzica nu intra in categoria high priority”, si a adaugat ca in astfel de cazuri, muzica este selectata pe principiul „este ieftin si merge si asa”.