„Amazon, Google
si Apple sunt magicieni ai logisticii, dar nu sunt editori si nu au
pasiunea editarii de carte”, a declarat Jürgen Boos, directorul
Targului de carte de la Frankfurt, potrivit Mediafax.
Dupa parerea sa, aceste grupuri,
impunandu-si standardele tehnologice, controleaza nu doar piata, ci
influenteaza totodata alegerile clientilor si accesul la
continuturile literare.
„Sunt masini de fidelizare a
clientelei, care domina nu doar comertul online, ci si suporturile de
lectura, avand astfel clientii sub controlul lor”, a adaugat
Jürgen Boos, potrivit caruia diversitatea operelor editate necesita
o gama variata de „actori” pe aceasta piata.
„Mijloacele tehnice sunt
instrumente. Ele trebuie sa fie utilizate pentru a servi oamenii si
nevoile lor, nu invers”, a continuat el.
Editorii de carte nu sunt totusi
„paralizati de frica” si se vor lupta pentru a inova la
randul lor, a adaugat Jürgen Boos.
Citeste si
Hobby-ul care
traieste de la sine: Cum rezista piata de carte din Romania fara un
marketing real
Tabieturi amortite
vs trenduri galopante. De ce inca fugim de digital cand vorbim de
carti?