Potrivit unui sondaj realizat de catre
Sybase 365, divizia de mobilitate a SAP AG, realizat pe un esantion
de 1.000 de persoane la nivel national in Statele Unite,
dispozitivele mobile influenteaza comportamentul consumatorilor mai
mult decat in urma cu un an.
Conform studiului, o majoritate vasta
dintre respondenti au admis ca vor utiliza dispozitivele mobile
pentru a schimba modul in care realizeaza cumparaturile cu ocazia
sarbatorilor de iarna.
Consumatorii intentioneaza sa utilizeze
dispozitivele mobile pentru compararea preturilor, cautarea ofertelor
promotionale sau a cupoanelor de reduceri, pentru parcurgerea
recenziilor de produs, dar mai ales, pentru evitarea cozilor din
magazinele de retail.
In plus, 50% dintre acestia
intentioneaza sa realizeze cumparaturi direct de pe dispozitivele
mobile, fie prin intermediul portalurilor web specifice, cu ajutorul
aplicatiilor dedicate, fie la punctul de vanzare sau prin SMS.
Intr-un sondaj similar realizat de
Sybase 365 si Asociatia de Mobile Marketing (MMA), in urma cu un an,
doar 62% dintre respondenti au declarat ca vor utiliza dispozitivele
mobile pentru a face cumparaturi in perioada Sarbatorilor de Iarna,
fapt ce atesta ca utilizatorii sunt mult mai dispusi sa foloseasca
dispozitivele mobile pentru realizarea unei tranzactii in acest an.
Ce dificultati intampina romanii la
achizitiile prin dispozitivele mobile?
Cele mai des intalnite probleme pe plan
local pentru realizarea de cumparaturi direct de pe dispozitivele
mobile este neadaptarea platformelor comerciantilor la navigarea de
pe terminalele specifice, precum si lipsa unor modalitati de plata
compatibile.
„Utilizarea dispozitivelor mobile
pentru realizarea de cumparaturi sau pentru informarea cu privire la
diferite produse in randul consumatorilor romani este pentru moment
la un stadiu incipient, comparativ cu gradul de utilizare la nivel
european, Romania fiind pe ultimele locuri la acest obicei de consum.
Chiar daca exista consumatori care manifesta un interes ridicat
pentru acest gen de cumparaturi, acestia se confrunta cu deficiente
din partea comerciantilor, care fie nu au platformele online adaptate
traficului de pe dispozitivele mobile, fie nu pun la dispozitie
modalitati de plata specifice”, a declarat Vlad Stanescu, SAP
Mobility Solutions.
Potrivit celor mai recente statistici
referitoare la utilizarea dispozitivelor mobile pe plan local,
aproximativ 17% dintre posesorii de telefoane mobile detin un
smartphone si doar 5% dintre posesorii de carduri realizeaza o plata
online prin intermediul terminalelor specifice. Un grad de utilizare
ceva mai ridicat inregistreaza insa platile prin SMS, care se ridica
la un volum de putin peste 2 milioane de plati.
Sybase 365 este divizia de mobilitate a
SAP AG si activeaza la nivel global in servicii de interconectare si
solutii pentru comert mobil