Din cele 30 de magazine, aproximativ 17 magazine noi se vor deschide in franciza pana la sfarsitul anului 2013, restul urmand sa fie vandute eventualilor antreprenori in urma unui concurs, din reteaua de 15 unitati care functioneaza in prezent. Proprietarul retelei va mai pastra doar 2-3 magazine, pentru asigurarea credibilitatii.
Bam Boo intra pe pietele vecine
In prezent, Philcare Franchise se afla in discutii cu posibili francizati in Romania: doi in Bucuresti, unul in Satu Mare, unul in Iasi, unul in Craiova. De asemenea, compania este in negocieri cu antreprenori din Serbia, Bulgaria, Ungaria si Turcia.
Intrebat daca se va deschide vreun magazin in franciza pana la sfarsitul anului, Carl Sampers, directorul general al Philcare Franchise, a spus ca nu crede ca se va intampla asta, pentru ca negocierile cu mall-urile dureaza in general peste 2 luni, dar spera ca in decembrie sa se deschida unul, avand in vedere ca este cea mai buna luna din an privind vanzarile, iar in acest fel francizatul ar avea un anumit avant la inceputul afacerii.
Potrivit acestuia, s-a remarcat o crestere a numarului de solicitari de franciza, drept pentru care, “dupa o analiza riguroasa a pietei din Romania, am luat decizia de a lansa franciza Bam Boo”.
Cat te costa franciza
Planul de dezvoltare a francizei vizeaza centrele comerciale, dar si spatiile comerciale de sine statatoare, cu o suprafata intre 250 si 300 de metri patrati, din mediul urban, in orase cu aproximativ 70.000 de locuitori, in care nu exista deja magazine Bam Boo.
Investitia initiala necesara deschiderii unui magazin Bam Boo este de aproximativ 65.000 de euro pentru o locatie in regim de inchiriere de aproximativ 300 de metri patrati. Suma depinde de suprafata magazinului si nu cuprinde renovarea spatiului, un eventual depozit de chirie catre proprietarul spatiului sau alte costuri inerente.
Din investitia initiala, costurile fixe aferente deschiderii unei francize includ taxa de franciza (7.500 euro), mobilierul pentru magazin (24.000 euro) si stocul de marfa (30.000 euro). In costurile variabile sunt incluse costul produselor (circa 40-45%), redeventa (8%), costurile de marketing (2%) si transportul produselor de la depozitul central catre magazin (aprox. 5%).
Potrivit lui Carl Sampers, investitia in franciza Bam Boo s-ar amortiza in 2-3 ani.
In ceea ce priveste vanzarile viitoarelor magazine, acesta a spus ca sunt direct proportionale cu suprafata inchiriata. Cu cat aceasta va fi mai mare, cu atat si veniturile vor fi mai substantiale.
Acest lucru este dovedit deja in cadrul actualelor magazine. Sampers a dat exemplul unitatii din centrul comercial Feeria, care este cel mai mare din retea si care are cea mai mare cifra de afaceri.
Responsabilul cu franciza vine de la Subway
Belgianul Carl Sampers, directorul general al companiei Philcare Franchise de la inceputul anului, a fondat si a dezvoltat companii si francize in doemnii precum horeca, retail si turism.
La sfarsitul anului 2007, si-a deschis primul restaurant in regim de franciza Subway, iar 6 luni mai tarziu i s-a propus sa dezvolte intregul lant de magazine Subway din Ungaria, urmand apoi ca pana in 2010 sa deschida 15 restaurante Subway in Budapesta si in provincie.
In 2010, acesta a fost cooptat in consiliul de marketing al Subway Ungaria.
La inceputul anului 2012, Sampers a venit in Romania si a preluat conducerea companiei Philcare Franchise. Acesta va coordona, in prima faza, dezvoltarea francizei Bam Boo pe piata din Romania, apoi pe pietele din Europa si Asia.
Intrebat cum a fost trecerea de la Subway la Bam Boo, acesta a raspuns ca nu a avut timp sa se gandeasca la acest aspect.
In prezent, reteaua Bam Boo numara 15 magazine la nivel national, in Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta si Timisoara. Acestea au in total un trafic mediu de 2.500 de vizitatori zilnic.
Reteaua a intrat la inceputul anului trecut in insolventa. In urma reorganizarii, au fost inchise 9 unitati. Din cele 15 ramase, oficialul Philcare Franchise spune ca nu se va mai inchide niciuna.