Cartea este produsul unui parteneriat intre fotograful Rick Smolan si compania Hewlett-Packard, care a pus la dispozitie tehnologia de tiparire la comanda (print on demand-POD) si este unul dintre principalii sponsori ai proiectului.
Volumul de 200 de pagini reprezinta o cronica a campaniei lui Obama si a primelor 100 de zile la Casa Alba, continand imagini realizate de peste 140 de fotografi profesionisti, dar si articole ale unor observatori ai zonei politice.
Dupa ce volumul este comandat pe Amazon, cumparatorul primeste pe mail un link catre site-ul cartii, unde are la dispozitie 10 zile sa isi personalizeze volumul. In cazul in care in aceasta perioada volumul nu este personalizat, acesta va fi livrat cumparatorului in versiunea originala.
Fiecare volum „The Obama Time Capsule” poate fi personalizat cu numele cumparatorului, dedicatii sau o imagine a acestuia pe spatele volumului.
„Speram ca aceasta carte sa fie primul best seller tiparit la comanda din lume”, a spus Andrew Bolwell, director pentru dezvoltare de noi business-uri la Hewlett-Packard.
Proiectul este sprijinit printre altii si de Google, Facebook sau Microsoft.