Potrivit statisticilor interne, cartile de business si cele de specialitate din diferite domenii reprezinta zona principala de interes pentru clientii CartePremium.ro, in intervalul aprilie-iunie 2008, primele trei luni de la lansarea librariei online.
Dupa cartile de afaceri, in topul vanzarilor urmeaza volumele din categoriile Psihologie si Motivational, cu o pondere de 11%, Beletristica cu 10% si Comunicare – Relatii Publice si Mass-media cu 8%.
In aprilie -iunie 2008, magazinul online a inregistrat venituri de aproape 10.000 euro. CartePremium.ro a inregistrat un total al volumelor vandute de circa 900 de exemplare in 3 luni.
„Vanzarile sunt in crestere reala in fiecare luna, desi suntem intr-o perioada oarecum de extrasezon pentru industria de carte, in general. Obiectivele noastre in acest moment nu sunt legate clar de vanzari, ci de stabilirea unor relatii pe termen lung cu clientii. In toamna vom lansa si o campanie de imagine, prin bannere online, pliante in centre comerciale si multa publicitate contextuala, cu accent insa pe brand si servicii”, a spus Valentin Ispas, project manager, CartePremium.ro.
Majoritatea clientilor CartePremium.ro lucreaza deja in cadrul unor companii, multi doresc carti profesionale, pentru a se perfectiona sau pentru a putea gasi un loc de munca mai bun. De asemenea, o zona importanta de vanzari pe segmentul de carti de business si de specialitate este cea reprezentata de studenti, care aleg titluri in functie de profilul facultatii.
Femeile reprezinta 61% din numarul clientilor librariei online
CartePremium.ro a analizat si profilul clientului de magazin online premium. Femeile, in general cu varsta cuprinsa intre 32-33 de ani, reprezinta un procent de 61% din totalul clientilor inregistrati de CartePremium.ro in decurs de trei luni.
Barbatii sunt in minoritate, cu doar 39% din totalul comenzilor, dar efectueaza comenzi mai consistente ca valoare si nu se rezuma doar la carti, ci aleg si produse precum bauturi fine, vinuri premium si ciocolata – varsta medie a barbatilor fiind mai ridicata, aproximativ 35 de ani. Un alt segment de produse ce s-a numarat printre comenzile clientilor-femei ai CartePremium.ro este reprezentat de jucariile si parfumurile pentru copii.
Cititul „de placere” (volumele de beletristica – n.r.) inclina clar balanta catre femei: 75% dintre cei care au comandat carti de beletristica sunt femei cu varste cuprinse intre 30 si 31 de ani. in cazul barbatilor, media de varsta urca pana la 36 de ani, acestia reprezentand doar 25% din cei care au comandat acest gen de literatura.
Doar 21% dintre clienti au preferat plata online
In primele trei luni de la lansarea librariei online, 72% din clienti au preferat plata la livrare, 21,6% plata online, iar restul de 6,4% au utilizat ca modalitate de achitare ordinul de plata.
Un procent de 34,3% dintre clientii CartePremium a ales expedierea prin posta, in timp ce 24% din comenzi au fost expediate in Bucuresti prin firme de curierat.
Comenzile inregistrate in Bucuresti si in Constanta reprezinta circa 43% din totalul comenzilor inregistrate de CartePremium.ro – concentrarea comenzilor in aceste doua orase reprezentand rezultatul strategiei de marketing stabilite de managementul librariei online pentru 2008.
„In Constanta oferim livrare 100% gratuita prin curier, iar in Bucuresti livram la costuri minore sau chiar gratuit, daca o comanda este platita cu cardul. Ne-am propus inca de la lansare nu doar sa oferim, dar si sa incurajam plata online. Astfel, suntem printre putinele magazine online ce incurajeaza plata prin card si ofera facilitati suplimentare pentru clientii care aleg aceasta modalitate de plata”, a explicat Razvan Iancu, directorul general Smart Press, compania care detine magazinul online de carti si cadouri CartePremium.ro.