Consumatorii romani
declara ca sunt interesati sa achizitioneze produse sustenabile in
primul rand pentru a oferi familiei un stil de viata mai sanatos.
„La Unilever,
credem ca singurul model de business acceptabil in viitorul apropiat
este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent in randul
consumatorilor romani arata ca acestia sunt tot mai preocupati de
adoptarea unui stil de viata mai sanatos, de reducerea facturilor de
apa si electricitate, intr-un cuvant – de sustenabilitate”, a
declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.
Sondajul despre
perceptia consumatorilor romani asupra sustenabilitatii a mai aratat
ca:
In privinta
activitatilor care au cel mai mare impact negativ asupra mediului,
51,65% dintre respondenti considera ca transportul este cel mai
poluant, 41,13% au numit industria si numai 5,19% consumul casnic.
Astfel, sondajul
arata ca publicul roman nu constientizeaza cat de mult dauneaza
mediului inconjurator consumul casnic, fie ca este vorba de deseuri,
de consumul de apa sau energie electrica.
Conform studiilor
Unilever, 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculata
de-a lungul intregului ciclu de viata, este generata in timpul
consumului casnic, si numai 2% in cadrul operatiunilor de transport.
Sondajul a fost
efectuat in cursul lunii august de Mercury Research pe un esantion de
838 persoane cu varsta de peste 14 ani, din mediul urban.
Unilever este
prezent in Romania din anul 1995. De atunci a investit aproape 125
milioane euro, prin cele doua companii: Unilever South Central Europe
– care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari
in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova
si Kosovo – si Unilever Romania, compania care gestioneaza
operatiunile de productie desfasurate pe platforma industriala de la
Ploiesti.