Peste o cincime din
persoane declara ca aloca mai mult de 15 minute unui dus, potrivit
unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai,
2013. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus
este de 10 -15 minute.
O mare parte din
respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui
dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15
minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care
ar alege sa faca o baie.
Studiile Unilever UK
privind timpul petrecut la dus arata ca un dus de 8 minute
utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8
minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de
energie si apa a unei cazi de baie.
Aproximativ 42%
dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi
mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10% au declarat ca nu
arunca niciodata mancarea.
56% dintre
respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este
prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg
consum.
Referitor la
rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si cele
ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central
Europe declara:
„Ne confruntam in
continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor
privind sanatatea si igiena si in a-i incuraja sa utilizeze mai
putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele
noastre”, a declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central
Europe.
Sondajul „Ce fac
consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?” s-a
desfasurat online in perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un esantion
de 6.308 respondenti cu varsta peste 18 ani.
Unilever este unul
dintre cei mai puternici jucatori de pe piata bunurilor de larg
consum din Romania. In portofoliul sau de marci sunt incluse Dero,
Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear,
Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida,
Lipton. Compania este prezenta in Romania din anul 1995. De atunci a
investit aproape 125 milioane euro.
Unilever South
Central Europe coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si
vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia,
Moldova si Kosovo si Unilever Romania gestioneaza operatiunile de
productie desfasurate pe platforma industriala de la Ploiesti.
Printre obiectivele
Unilever se numara dublarea cifrei de afaceri si injumatatirea
impactului asupra mediului pana in 2020.
Vezi si rezultatele unui sondaj despre perceptia romanilor privind sustenabilitatea.