Firmele care isi recompenseaza
angajatii si partenerii de afaceri folosind cosurile cadou opteaza,
in majoritatea cazurilor, pentru o valoare medie de 75 de lei/angajat
si pentru o valoare medie de 300 de lei/partener.
Cum se impart vanzarile?
„Cosurile cu valoare mai mare se
ofera de obicei managerilor de top din companiile care colaboreaza cu
clientii nostri. Din analizele Sodexo a rezultat faptul ca exista un
segment de clienti pentru fiecare cos de cadou si gama de pret”,
spune Jean Istasse, director general al Sodexo Solutii pentru
Motivare.
In 2012, compania Sodexo a inregistrat
o crestere de 44% a incasarilor aferente segmentului de produse Cadou
Pak, comparativ cu anul 2011.
Pentru companii, cosurile cadou sunt
100% deductibile si neimpozabile in masura in care valoarea
cadoului oferit fiecarei persoane nu depaseste 150 de lei.
[img=3985][/img]
Sodexo estimeaza ca 68% din cererea
pentru cosurile cadou este asigurata in perioada Sarbatorilor de
iarna si peste un sfert dintre acestea – in apropierea Sarbatorilor
Pastelui. Un procent in crestere este cel al vanzarilor cosurilor
cadou cu alte ocazii, precum zilele de 1 si 8 Martie, care genereaza
5% din vanzarile totale.
„Cosurile cadou sunt o solutie la
care apeleaza tot mai multe companii din majoritatea domeniilor de
activitate de pe piata muncii, datorita avantajelor pe care le ofera.
Pe acest segment, avem clienti importanti atat din zona de servicii
(marketing, resurse umane), cat si din cea de productie (auto,
FMCG)”, a spus Jean Istasse.
Dulciurile premium, nelipsite din
cosurile cadou
Continutul cosurilor cadou difera in
functie de cerintele clientilor, insa un element nelipsit il
reprezinta dulciurile premium.
„Din aceasta categorie fac parte
pralinele, ciocolata, inclusiv diverse figurine in functie de
evenimentul sarbatorit, biscuitii dulci, dar inregistram o preferinta
in crestere si pentru produse de panificatie de tipul panettone sau
cozonac”, exemplifica Jean Istasse.
In Romania, daruirea cosurilor cadou
este o traditie veche, insa oferta pe acest segment de piata s-a
dezvoltat cu precadere in ultimii 10 ani. Una dintre tendintele
actuale ale dezvoltarii acestui segment de produse este suplimentarea
continutului cosurilor cadou cu tichete cadou.
Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-lifestyle/perioada-libera-1-5-mai-micsoreaza-bugetele-pentru-cadourile-de-paste-88455/]Cat vor cheltui romanii de 1 Mai si
Paste[/url]