Dezvoltarile imobiliare se pare ca iau fata altor industrii si la capitolul amenajari de birouri.
Cea mai mare comanda a companiei de specialitate Hansen, in valoare de 15.000 euro, a venit din partea unui manager de dezvoltari imobiliare.
„Comenzile variaza in functie de preferinta si stilul fiecaruia in a-si amenaja biroul. Suma poate porni de la 3.000 de euro si ajunge si la 10.000 de euro”, au declarat reprezentantii Arhimob Design. Potrivit acestora, cea mai mare comanda realizata de ei in materie de mobilier de birou a fost de 8.000 de euro, venita din partea unei firme din domeniul export-importului.
Cand aleg un mobilier nou (pentru propriul birou sau pentru cele ale angajatilor), managerii iau in considerare, pe langa componenta de spatiu a sediului, mai multi factori – specificul companiei, mesajul pe care aceasta doreste sa-l comunice, numarul de angajati, dar si planul de dezvoltare al companiei.
Din ce in ce mai multi manageri au renuntat la ideea de a-si amenaja biroul numai cu mobilier, apeland in acest sens la firme de consultanta, deoarece considera ca ofera o imagine favorabila companiei, dar si o alta stare angajatilor, care vor fi motivati sa vina la birou si sa ofere eficienta maxima, a declarat pentru DailyBusiness.ro Diana Blinda, manager partner al companiei de profil Hansen office furniture.
Managerii romani sunt acum mai receptivi la produse ergonomice, inovatoare, la consultanta in design interior si la ideea de a colabora cu arhitecti.
Companiile mici pun bugetul pe locul 2 la amenajarea birourilor
„Putem spune ca managerii din companiile multinationale sunt atenti in egala masura la design si la buget. Pe de alta parte, managerii din companiile mai mici isi permit sa puna pret mai mare pe design si imagine, lasand pe planul doi bugetul (in favoarea imaginii companiei si imaginii sale personale)”, a mai spus Blinda.
Indiferent de dimensiunea companiei, principalele criterii luate in calcul de manageri in alegerea unei companii de office design si a produselor sale sunt raportul calitate/pret, explicatiile si suportul oferite de consultant, termenul de livrare al produselor, respectarea promisiunilor, flexibilitatea companiei de office design.
In procesul de alegere a companiilor care sa se ocupe de office design, cei mai multi manageri le aleg din recomandarile celorlalte firme care au beneficiat de aceste servicii.
Ce obiecte aleg managerii pentru a-si personaliza interiorul
De regula, obiectele care se regasesc in biroul unui manager sunt folosite pentru a comunica un anumit lucru angajatilor sau partenerilor de afaceri.
„In general, managerii isi personalizeaza birourile cu machete, lampi, tablouri, postere si ceasuri. Sunt in mare parte aceleasi obiecte cu care isi personalizeaza locuinta – deci se face o analogie intre mediul de lucru si mediul personal, ceea ce ne asigura inca o data de importanta pe care o are mediul de lucru in cadrul prioritatilor individuale”, a spus Blinda.
Reprezentantii Arhimob Design sunt de parere ca biroul unui manager trebuie sa fie in primul rand practic si nu prea personal.
„In general, biroul unui manager trebuie sa fie functional, practic, punandu-se mai mult accentul pe birou si mobilier, nu pe accesorii”, au precizat acestia.
Scaunul joaca si el un rol important in definirea statutului fiecarui membru al companiei. Astfel, daca scaunul unui angajat este standard, economic, cel al managerului este robust si de calitate mai ridicata.
Printre cele mai importante „camere” de amenajat dintr-o companie se numara sala de conferinte, pentru ca ajuta la crearea unei imagini despre compania respectiva, atat in exterior, cat si in interior.
De altfel, cele mai vandute produse ale companiei Hansen sunt mesele de intalniri si conferinte.
Cat de des este rearanjat un birou
De regula, cele mai dese reamenajari intervin atunci cand o companie isi schimba sediul.
„Amenajarea are loc in general cu ocazia fiecarei mutari intr-un sediu nou. Pentru ca un spatiu nou are nevoi diferite, in functie de dimensiunile sale, de pozitionarea sa sau de numarul de persoane care vor munci in acel spatiu”, a aratat Diana Blinda de la Hansen.
De asemenea, amenajarea si reamenajarea mai tine cont si de cat de dinamica este compania respectiva si de ritmul (rapid) in care se dezvolta.