Si la nivelul celor
mai scumpe comenzi tot Bucurestiul este lider, cea mai mare comanda
plasata pe platforma Foodpanda.ro ridicandu-se la 750 lei, urmat de
Cluj, cu o comanda maxima de 500 lei, Timisoara cu 450 lei si Iasi cu
230 lei.
Desi bucurestenii
comanda cel mai mult si mai des de mancare, obiceiul de consum si
preferintele culinare ale locuitorilor Capitalei sunt diferite de
cele ale iesenilor, clujenilor si timisorenilor.
”Observam
diferente de consum de la o zona la alta, insa cel mai evident este
ca bucurestenii comanda oarecum din necesitate. Majoritatea sunt
tineri, foarte activi, cu un ritm de viata alert. Clujenii,
timisorenii si iesenii sunt gurmanzi, le place sa descopere bucatarii
noi si sa incerce feluri ce nu se regasesc in meniul lor obisnuit”,
declara Dan Macarie, country manager Foodpanda Romania.
Potrivit lui
Macarie, in Bucuresti, majoritatea comenzilor sunt realizate de la
birou, in jurul pranzului, intre orele 11:30 – 14:00, si constau in
meniuri complete cu fel principal – pui sau porc, cu garnitura,
salata si desert. In Cluj, Timisoara si Iasi, celelalte orase in care
Foodpanda este prezenta, comenzile sunt plasate de cele mai multe ori
seara si constau in preparate ce nu se gatesc de obicei acasa,
varietati de finger food, de la aripioare picante cu chispuri, la pui
shanghai, pizza sau bucatarie orientala.
In continuare, insa,
Bucurestiul este cel mai activ oras in care Foodpanda activeaza, cu
70% din comenzi, urmat de Cluj cu 14%, Timisoara cu 10% si Iasi –
cel mai nou oras in care foodpanda s-a extins, cu 6% din comenzile
totale in doar doua saptamani de la lansare.
Platforma
colaboreaza, in prezent, cu aproximativ 200 de restaurante din
Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, fiind lider de piata pe
sectorul platformelor online pentru comenzi de mancare din Romania.
Printre competitorii se afla si Oliviera.