Majoritatea persoanelor din mediul
urban fac cadouri in special rudelor, dar si prietenilor si
colegilor. Mai mult, majoritatea persoanelor vor face cadouri catre 2
chiar pana la 5 persoane, conform unui studiu realizat de compania de
cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Studiul, realizat
intre 3 – 12 Decembrie 2012, a investigat comportamentul romanilor
in ceea ce priveste cadourile oferite la acest final de an.
[img=3540][/img]
De asemenea, ca si anul trecut,
articolele de imbracaminte si dulciurile raman elementele esentiale
ale unui cadou. Insa, si jucariile, produsele cosmetice si
parfumurile sau produsele decorative se regasesc pe lista de cadouri
atat pentru rude, cat si pentru prieteni.
Peste jumatate
dintre persoanele din mediul urban se hotarasc la fata locului ce
cadou sa cumpere, fara sa planifice un anume lucru, desi avem si unru
procent de 42,2% care au o lista de cadouri potentiale, iar
supermarketul, hypermarketul , mall-ul si magazinul de cartier sunt
locurile de unde se fac majoritatea cumparaturilor pentru cadouri.
Comparativ cu anul trecut, sunt
semnificativ mai multe persoane care estimeaza ca [b]suma
cheltuita[/b] de aceste sarbatori va fi mai mare ca cea de anul
trecut.
[img=3541][/img]
Aproape 20% dintre respondenti
aloca intre 101 si 200 de lei pentru cadouri, alte 15% aloca inte 400
si 500 lei, in timp ce 14% dintre respondenti aloca peste 1.000 de
lei cadourilor din acest an.
Daedalus Millward Brown este
membra a retelei globale Millward Brown, care are 82 de locatii in 52
de tari, fiind unul din liderii cercetarii de marketing si expert in
cercetari legate de advertising, comunicare de marketing, media si
brand equity.
Potrivit unui alt studiu, realizat de
compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research, 3 din 4
romani sunt mai
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-lifestyle/romanii-prefera-sa-ofere-daruri-in-loc-sa-primeasca-topul-cadourilor-de-sarbatori-84118/]incantati
de ideea de a darui[/url] celor dragi cadouri, decat sa
primeasca.
Cele mai multe dintre femei isi doresc articole
vestimentare (19,6%), dar si bijuterii (15,4%). Barbatii, in schimb,
vor produse electronice (38,4%) si accesorii personale (13,9%).