Astfel, 27,7% dintre
barbati sustin ca in 2013 vor achizitiona pentru cei dragi cadouri
mai scumpe, in timp ce femeile (40.9%), mai cumpatate, vor aloca
aceeasi suma ca si anul trecut.
Ce
contine sacul lui Mos Craciun in 2013? De la Mos
Craciun barbatii isi doresc electronice (18,9%) si articole
vestimentare (11,6%), in timp ce femeile isi doresc schimbarea
garderobei (14,8%) si innoirea colectiei de bijuterii si accesorii
(11,5%).
In schimb, in topul
listei de cumparaturi se afla, ca si in anii trecuti, achizitionarea
de jucarii pentru copii (49,1%), urmata de achizitionarea de articole
vestimentare (46,8%), accesorii personale (28,6%), decoratiuni de
casa (23,8%) si electronice (12%).
Daca ar avea 100 de
euro disponibili pentru un singur cadou, 37,1% dintre barbati isi
demonstreaza inca o data generozitatea alegand sa ofere acest cadou
sotiei sau iubitei, in timp ce femeile (48,4%) se gandesc sa isi
bucure copilul sau copiii din familie.
In ceea ce priveste
asteptarile cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos
cadou, 68% dintre romani prefera sa isi aleaga singuri cadourile. Cu
toate acestea, 53,3% dintre barbati sunt convinsi ca sotia sau iubita
le vor oferi cel mai frumos cadou, in timp ce 20,9% dintre femei au
siguranta ca cel mai frumos cadou il vor primi de la copii.
“Studiul Reveal
Marketing Research scoate la iveala faptul ca de Craciun ne dorim sa
ii bucuram pe cei dragi daruindu-le cele mai frumoase cadouri. In
2013, majoritatea romanilor vor aloca pentru cadouri un buget cel
putin egal cu cel din 2012, barbatii fiind mai generosi cu
partenerele de viata, iar femeile concentrandu-se mai mult pe
cadourile pentru copii“, a spus Marius Luican, general manager
Reveal Marketing Research.
Studiul a fost
realizat in perioada 09-11 decembrie 2013 in randul membrilor
Panelului Online Reveal Marketing Research, pe un esantion de 1.006
persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani, rezidente ale
mediului urban. Marja de eroare calculata este de +/- 3.1%.
Totodata, un studiul
realizat de MEDNET Marketing Research Center, arata ca orasenii
intentioneaza sa cheltuiasca, in medie, 1.541 lei cu ocazia
sarbatorilor de iarna, cu circa 300 de lei mai mult decat anul
trecut.