Cercetatorii
belgieni au realizat acest studiu pe o durata de 10 zile intr-un lant
de librarii, comparand comportamentul de cumparator pe care l-au avut
clientii, in functie de prezenta sau de absenta mirosului de
ciocolata.
Dispozitive automatizate care eliberau
in aer miros de ciocolata au fost plasate in doua librarii.
Cercetatorii au monitorizat cu atentie fiecare a cincea persoana care
intra in librarie, dintr-un total de 201 clienti. Ei au observat
in cazul acelor persoane o serie de comportamente „asociate
achizitiei”, precum analizarea de la mica distanta a unor carti,
citirea rezumatelor acelor carti, parcurgerea unui tur complet al
librariilor, discutii cu personajul librariilor si punerea mai multor
intrebari in legatura cu anumite carti.
Totodata, s-a descoperit ca mirosul de ciocolata este „congruent” cu
cartile despre preparate culinare, bauturi si din categoria romanelor
de dragoste, fiind insa „incongruent” cu romanele istorice
si cele politiste. In timpul experimentului vanzarile au crescut
cu 40% in categoriile „congruente” cu mirosul de ciocolata
si cu 22% in categoriile „incongruente”, relateaza Mediafax.
Citeste si
Hobby-ul care
traieste de la sine: Cum rezista piata de carte din Romania fara un
marketing real
Top 5 destinatii
europene pentru iubitorii de ciocolata